BF januari 2014
Äntligen efter ett par veckors tystnad i telefonen har skolorna börjat och de behöver hjälp på förskolor och skolor.
Vad händer då? Jo, jag jobbar Måndag och har nu blivit smittad och ligger hemma med bautastora halsmandlar. Blir så ledsen och besviken på allt.
Vill så gärna jobba, älskar att jobba!
Fick inte komma ner till vårdcentralen heller för hon sa att man gör inte något i det här skedet och sedan sa hon att man ska försöka undvika penicillin så gott det går som gravid.
Är inte jag frisk nästa vecka när jag ska jobba hela veckan som elevassistent för första gången (som jag länge velat men inte vågat provat på) så kommer jag gräva ner mig någonstans till början på Januari. Eller kanske kring jul, älskar jul.
Dessutom sa hon när jag sa att jag vill bli frisk så fort som möjligt så jag kan jobba att "ja, men du kan ju vara hemma utan sjukintyg i en vecka". JAG VET!!! Men jag vill ju jobba :((
Va jag älskar att fynda! Har idag hittat en spjälsäng med alla tillbehör (madrasser, 2 spjälskydd, täcke, kudde och sänghimmel) på en lokal köp & sälj-sida på fb för 400:- Den är dock vit och vårt sovrum går i svart och grått i olika nyanser så har egentligen letat efter en spjälsäng i antingen grått eller svart med det verkar inte vara så vanligt så nu är frågan, är det ett hästjobb att måla om en spjälis? Och törs man dra på sån färg som går att köpa på tex jula eller rusta? Eller spraymåla?
Just nu har vi även två st utåtagerande, en som i stort sett alltid slåss när vi ska hjälpa h*n så där är man iaf beredd men har även en som KAN tända till på två röda helt utan anledning (i våra ögon), känns sådär.
Men det hade ju varit guld värt att kunna sprayfärga även sängen då det är så smidigt och snabbt gjort, får kanske kolla upp färgen lite mer noggrant bara så den inte är giftig om bebis skulle få för sig att gnaga på sängen i framtiden
Vi har klinkers på golven i större delen av undervåningen här hemma och det känns som att fötterna håller på att brinna upp efter halva dagen, går just nu med foppaskor inne som hjälper lite grann iaf, bara det inte blir värre så funkar det.