BF januari 2014
Hej! Hoppar in här. Plussade för 1,5vecka sen. Är nu i V6 (5+4) så bf 30:e januari m allt går vägen. Har en liten tjej född dec -11 så hon blir drygt två år. Mår illa, molvärk i magen, ont i brösten plus att de känns större..
Hej! Hoppar in här. Plussade för 1,5vecka sen. Är nu i V6 (5+4) så bf 30:e januari m allt går vägen. Har en liten tjej född dec -11 så hon blir drygt två år. Mår illa, molvärk i magen, ont i brösten plus att de känns större..
Samma i Västerbotten. Här får man bara kub om man är över 35 eller har särskilda skäl. Annars är det RUL i v 18-20. Tyckte de var jättejobbigt att vänta sist... Vill bara veta att de lilla pyret mår bra!
Försäkringar är en djungel. Till dottern tecknade jag Folksams gravidförsäkring, den som kostade. Nu föddes hon med en extremt ovanlig sjukdom som faller under alla undantag.. Vilket gjorde att jag inte fick ut nästan nåt, av god vilja fick vi ersättning för de veckorna vi låg inne då hon föddes. Nu får vi inte teckna vilken försäkring som helst då allt är undantaget.. Tecknade genom facket då ingen hälsodeklaration behövs men hennes sjukdom täcks inte..
När vi låg inlagda på barn efter hon fötts ringde trygghansa och frågade om jag tecknat barnförsäkring. Jag förklarade att jag lite hunnit tänka på de då vi låg inne. Fort som tusan ändrades tonen och nu handlade det inte om att "teckna" utan om att "ansöka om att få teckna".
Vi är ju självklart ett av undantagsfallen... Kommer ändå att teckna gravidförsäkring nu även om den inte hjälpte särskilt mycket sist
Vi hade hårdlift och en Voksipåse (en sån man knyter ihop själv) funkade jättebra :) Lillan är född i december så vi ligger bra till med kläder och liknande. Klart blir det en pojke får man göra lite nya inköp :)
Min bm sa att de har fått direktiv att inte lyssna förrän efter RUL iom att det är osäkert innan. Och skulle de inte hitta nåt blir man bara orolig även om de inte betyder nåt. Bebisen kan ju ligga tokigt till elr nå :)
Storasyster heter Nora. Blir det en pojke blir det Neo. Blir det en tjej till blir det antingen Sigrid eller Signe. Vi är helt överens. Var samma sak då vi väntade Nora :)
V.16 idag :) idag kom det små buffar från den lill* där inne :) det har pirrat och killat nån vecka men tycker de är svårt att avgöra om de sitter i huden elr i magen. Men idag var det tydliga buffar en bit under naveln :)
Tokfrans: det är andra. :) Med lillan kände jag sprattel i v 18 och sparkar i v 22. Det är så skönt med lite bekräftelse att det verkligen är nån där inne.
Fick höra hjärtljuden hos Bm idag :) 138slag. Bad att hon skulle känna var min livmoder låg då ja inte lyckats själv och då frågade hon om vi skulle pröva lyssna trots att de inte ska höra de förrän efter v19. Är i v.16 nu. Så skönt att få höra!! Känns tryggare :)
Jag arbetar som fritidspedagog. Fick gp sist men då arbetade jag även med yngre barn 1-5år. Nu lär jag inte bli beviljad. Börjar jobba på måndag efter min föräldraledighet. Känns spännande.. Har inte jobbat sen okt -11 och nu är det dessutom nytt ställe.