BF januari 2014
Hej hej :)
jag är också gravid i v.5. BF den 16 januari 2014 :)
Någon som bor i Uppsala?:)
Hej hej :)
jag är också gravid i v.5. BF den 16 januari 2014 :)
Någon som bor i Uppsala?:)
jag har hört att andra graviditeten osv syns det snabbare än första graviditeten. Jag är i v.6 det syns redan o det är andra gången jag är gravid. :)
Jag är också 5+1 (v6) idag :)
Kul jag har BF 16 Januari :)
Någon som jobbar inom vården och natt?
Hur gjorde ni under era tidigare graviditeter?
Behövde ni jobba natt? och gick det bra isånnafall?
Jag börjar bli orolig.. känns inge bra att jobba natt snart framöver.... :/
BF Lista 
Många som ska bli sjuksköterskor och redan är det :)
Jag är sjuksköterska och jobbat ca ett år. Jag är mer orolig över att behöva jobba natt nu i graviditeten..?
Läst att det är farligt...
Om du läser senaste forskningen. Så står det i resultatet att gravida som jobbar natt har större risk att få missfall undrr graviditeten, förtidigt födda barn och eller barn med låg födesle vikt.
Detta pågrund av att vända på dygn o va uppe en hel natt med arbetsuppgifter gör att kroppen fysiskt blir stressad. Vilken gör att barnet mår sämre. Eftersom stress är negativt och påverkar det ofödda barnet. Sen står det i arbetsmiljöverket att gravida kvinnor enligt lag (vissa jobb ) inte ens får jobba natt och att det INTE rekommenderar gravida att jobba natt.
Någon som skrev om sushi. Det är ju okej enligt livsmedelverket att äta laxsushi. Den innehåller tillochmed viktigt omega3 som gravida kvinnor behöver, de rekommenderar ju även att äta fisk 2-3 ggr i veckan pågrund av detta.
Det står att om man ska äta sushi (även laxsushi) så ska den vara nygjord. det är det ända kriteriet. Alltså de flesta sushirestauranger gör ju sushin på plats. Det är mer färdig sushi som man köper på ICA eller liknande som stått flera dagar som inte är bra.
Jag håller med dig!!.
Jag är så uttmattad att jag knapptnorkar jobba.
Och inget liv stämmer bra. Orkar inte ens göra hushållssysslorna.
Mina vänner har jag inte träffat på över två veckor därför att det finns inte ork till det även om de skulle komma till mig.
Man blir lite deppig i mellanåt. :( försöker iaf vara ute i friskaluften o gå små promenader med sambon :)
Någon mer som känner såhär???