BF januari 2014
Hoppar gärna in här! Plussade i fredags, och har bf 3 jan. Om allt går bra blir det nr tre i barnaskaran :) Har två killar på 5 och 3 år.
Hoppar gärna in här! Plussade i fredags, och har bf 3 jan. Om allt går bra blir det nr tre i barnaskaran :) Har två killar på 5 och 3 år.
Ser att alla har mer eller mindre symptom, som illamående, molvärk och ömma bröst. Själv har jag också molvärk till och från, men framförallt gräsliga humörsvängningar... Dagen innan jag plussade var jag så arg på min man, tänkte att nu avbryter vi bebisverkstan, vi kommer att skiljas. (Han gjorde nåt så hemskt som att börja laga middag
) Satt sen och grinade till Lotta på Bråkmakargatan. När vi sen såg plusset så gick det upp ett ljus...
Är ganska lugn och harmonisk i vanliga fall :)
Ja, visst är det galet hur känslorna bara kan svämma över från ingenstans, och av absolut ingen anledning!!!
Fluu: Vi har två grabbar på 3 och 5 år, har inte berättat för dem än. Men när lillebror skulle födas var storebrorsan 18 månader. Han brydde sig inte så mkt, på förskolan tyckte de att han stannade till i språkutveckligen lite, men att det är helt normalt. Hemma babblade han på som vanligt. Ingen svartsjuka, inga stor kärleks yttringar heller. Men en gång när moster var o hälsade på skojade hon om att ta med lillebror hem, då blev han jätterrädd, och började gråta
Oj, här händer det grejer... Grattis o välkomna alla nyplussade! Såg att det skrevs lite om pigmentförändringar tidigare. Det är inte bara huden på magen man kan få fläckar på, utan hela kroppen. Just vid graviditet är det många som får mörka fläckar på överläppen och vid tinningarna. Använd hög spf. (minst 30) Men som allt annat vid graviditeter får en del massa, andra inget alls ;) Men njuuut av solen och värmen, var bara lite försiktiga :)
Visst drömmer man mycket knasiga saker? Har varit så under mina två tidigare graviditeter. Nån som vet varför?
Finns det någon vänlig själ som vill lägga till mig på bf-listan? (Har bara mobilen just nu)
Bf 3jan Kattamaja 30 år, tredje barnet.
Den här gången ska vi inte kolla kön. Förra gången gjorde vi det och med första barnet var jag så säker på att det var en kille (och det var det) Nu vill vi ha en överraskning på förlossningen!
Angående bristningar så är det inte bara svart eller vitt "antingen får man bristningar eller så får man inte" inte heller är det bara hormonellt. Man kan jobba förbyggande. Peela huden någon gång i veckan och smörj med någon fet kräm eller olja dagligen. Troligen slipper man inte undan alla bristningar men de kan bli lite mindre. Framförallt kliar det inte lika mycket i huden när den stretchas ut. (Mycket värdefullt för min del i alla fall) Fast som med allt annat med graviditeter är allt individuellt :)