Josefine02 skrev 2013-05-25 07:57:09 följande:
Det konstiga är att nästan alla ni som skriver här har alla möjliga symptom. Illamående osv. Jag har inte fått något av det ännu. Inga ömma bröst, inget illamående what so ever. Det enda jag kan känna någon gång under dagen är typ mensvärk som varar i någon minut för att sedan försvinna. Man blir nästan lite nojjig för det! Är i v.8! Snart v. 9! Längtar så tills man ska berätta för svärföräldrar osv. Hur ska ni berätta det? Vi vill göra något spec men kommer inte på något bra! Tips? :)
Har inte heller några symtom, börjar bli lite orolig men är bara i v. 7 så jag hoppas dem kommer.
Vi har en liten ide om att skriva "hej mormor" eller "hej farmor" på magen och låtsas klia på magen hela tiden och säga att jag har fått utslag eller eksem på magen. Sen tänkte vi be dem titta för att se om dem hade något husmorsknep för lindring....
Vad gäller VUL har du ingenstans där dem gör det privat?
Vi har påstartat en utredning för många missfall via vår vårdcentral som är privat och nu när jag ringde dit och berättade att jag var gravid och därmed ville avboka våra tider så sa hon gav hon mig istället en tid på tisdag för att träffa gynekolog. Hoppas detta innebär att jag får se det lilla pyret så att vi kan känna oss mer trygga!