Inlägg från: Fru Persson |Visa alla inlägg
  • Fru Persson

BF januari 2014

Här vill jag gärna vara med! Kan dock inte lägga in mig i listan, det blir bara pannkaka.
    Går in i vecka 6 imorgon och BF beräknat till 20/1.

Mår väl än så länge enda symtomen är mycket gråtmild och yrsel. Har tyvärr inte stora förhoppningar om att pyret stannar kvar och det är lite svårt att njuta av graviditeten, vi har tre missfall nu sen vi började syskonverkstan. 

Kul att kunna följas åt!     

• Fru Persson
    Josefine02 skrev 2013-05-25 07:57:09 följande:
    Det konstiga är att nästan alla ni som skriver här har alla möjliga symptom. Illamående osv. Jag har inte fått något av det ännu. Inga ömma bröst, inget illamående what so ever. Det enda jag kan känna någon gång under dagen är typ mensvärk som varar i någon minut för att sedan försvinna. Man blir nästan lite nojjig för det! Är i v.8! Snart v. 9! Längtar så tills man ska berätta för svärföräldrar osv. Hur ska ni berätta det? Vi vill göra något spec men kommer inte på något bra! Tips? :)

Har inte heller några symtom, börjar bli lite orolig men är bara i v. 7 så jag hoppas dem kommer.

Vi har en liten ide om att skriva "hej mormor" eller "hej farmor" på magen och låtsas klia på magen hela tiden och säga att jag har fått utslag eller eksem på magen. Sen tänkte vi be dem titta för att se om dem hade något husmorsknep för lindring....

Vad gäller VUL har du ingenstans där dem gör det privat?  
    Vi har påstartat en utredning för många missfall via vår vårdcentral som är privat och nu när jag ringde dit och berättade att jag var gravid och därmed ville avboka våra tider så sa hon gav hon mig istället en tid på tisdag för att träffa gynekolog. Hoppas detta innebär att jag får se det lilla pyret så att vi kan känna oss mer trygga!
  • Fru Persson
    Ofeigur skrev 2013-05-27 20:12:59 följande:
    Var på vul i dag och det ända de såg var en hinnsäck på 6 cm ungefär som att jag skulle vara i vecka 5 ungefär. Men enligt mina beräkningar ska jag vara i v 8. Så det blev väl inget denna gång heller=( Ska dit igen om två veckor och göra ett nytt vul . Men jag kommer säkert börja blöd före det.

Så tråkigt besked, men håller tummarna för att du inte blöder och att pyret finns om 2 veckor!

Fasar för att få samma besked imorgo,n skall på undersökning imorgon, tydligen rutin här när man haft flera missfall innan.  Går in i v. 7 imorgon.
  • Fru Persson

Nu ska jag vara aktiv i tråden igen, har inte vågat hoppas denna graviditeten heller, men var på sista ultraljudet i fredags och vår lilla knodd mår fin fint. Så nu ska jag njuta är i v. 20+1.

såg att ni beställt babypaket, det hade jag förträngt så det ska jag genast göra! Gratis är gott  =)  

• Fru Persson

Jag äter som vanligt, kanske att småätandet på eftermiddagen av sötsaker ökat. ;)

däremot är apelsinjuice på morgonen en stooor favorit vilket inte är riktigt bra, (har aldrig druckit det innan) men annars är det nog samma. Tänker inte så mycket på maten man får äta det man är sugen på för stunden för om en timme kanske jag inte kan äta alls.... min tanke iaf. 

• Fru Persson
    K87 skrev 2013-09-16 20:44:08 följande:
    Nån med erfarenhet av laktulos? :)

Många blir mest gasig av laktulos, har du provat linfrön? Det har hjälpt min mage som annars blir helt förstörd av niferex.  
  • Fru Persson
    sandri88 skrev 2013-11-04 05:54:45 följande:

Jag kanske får hålla honom idag:) kommer precis ifrån honom personalen tala om att han andades helt själv:) är stolt över honom han gör framsteg hela tiden han är verkligen en liten kämpe

Åh vad mysigt att du kanske får hålla honom, grattis till pojken!
  • Fru Persson
    majpan skrev 2013-11-16 22:43:03 följande:
    Igår jobbade jag min sista dag på väldigt länge. Känns grymt skönt! Går med full gravidpenning de sista två månaderna. Har även fått besked om min SGI som blev betydligt högre än förra gången och även högre än jag trott så jag är himla nöjd över hur det löst sig. Trodde det skulle bli mer tjafs från fks sida eftersom jag haft dåliga erfarenheter tidigare. Sonen kommer att gå halvtid på dagis medan jag är gravledig så jag kommer få mycket tid för vila. Är nästan rädd att jag kommer hinna bli less och uttråkad haha.  

Härligt!! Själv har jag 4 pass kvar, jobbar mån till torsdag denna veckan sen ska jag gå hem och njuta med gott samvete.
    Dock har sonen inget dagis så honom kommer jag ha hemma, men det ska bli tid för vila ändå hoppas jag! 
  • Fru Persson
    84Johanna skrev 2013-11-24 09:48:14 följande:
    64 dagar kvar nu. Och vi har fortfarande inte gjort nåt här hemma. Det är nog som alla säger att det är inte så bråttom med andra. 

Mannen rev tapeter på kontoret i veckan och de nya ska beställas snart. Jag har plockat fram 50/56 kläderna och ska tvätta dom nån dag. Men det är vad som är gjort.

Sen kollar jag  "onödiga" saker så som babygym istället.. 

Jaja, et blir nog bra i slutänden ;) 

På oss skiljer det bara 3 dagar, har 60 dagar kvar och här håller vi också på att renovera. Sonens nya rum skall vara klart innan mitten på december, sen ska bebisen saker upp från källaren. Och då äntligen ska jag få börja tvätta kläder och fixa, kliar i fingrarna men vill avsluta en sak i taget. 

Siktar på att ha allt färdigt runt nyår så att vi inte väntar allt för länge  :) Men som sagt det löser sig :) 
Svar på tråden BF januari 2014