• Sunnza

BF januari 2014

jag har bf i 21 jan 2014 så jag undra om vad tycker ni att när jag ska börjat packa ner BB-väska? :) 

• Sunnza
    Tokfrans skrev 2013-12-17 11:44:15 följande:
    nu :)
    oj då ska göra det men måste först köpa väska hehe, vilken väskor användat ni ? 
  • Sunnza
    Burberry skrev 2013-12-17 13:37:45 följande:
    När du vill. Eller inte alls. Egentligen behöver man inget annat med sig än sin toalettväska, telefonladdare o pengar. Resten hinner pappan nog ta dit innan man ska hem.

Sist hade jag inget packat, när vattnet gick så plockade jag ihop toalettväskan, byteskläder mm. Två viktiga saker glömde vi: mobilladdare o snus. Snuset blev ett problem, vi åkte in söndag kväll, men barnen föddes på natten till tisdag. Eftersom vi bor i Finland finns snus inte att köpas i affärer elller vid sjukhuset. Men vi hade en snäll bekant som bodde en halvtimme från sjukhuset som kom och levererade en burk till bb. Så det löste sig

I år har jag tänkt ta med mig egna kläder till förlosdningssal o bb, så blir så småningom till att packa. Ner i väskan åker också ett par mammabyxor o jumper samt underkläder att åka hem i. Byteströja åt maken ifall han igen får blod på sig. Samt förstås telefonladdare o kameraladdare.

Bebiskläder o babyskydd får maken plocka ihop tills han hämtar oss (räknar med att vara nån dag på bb)

Mat tar jag inte med, finns kiosk på sjukhuset, och sist fick vi så mycket saft o annat jag ville ha på bb att det räckte mer än väl.

I handväskan har jag alltid kamera o rådgivningskortet, så hamnar jag åka in när jag inte är hemma nära bb-väskan så kommer de åtminstone med, och det klarar jag mig faktiskt på.
    hehe ok men det är 40 min att kör till sjukhuset :P kanske bättre förberedd i väska vet inte hehe är bara suprernervös om jag packat ner :O :D 
  • Sunnza
    Tokfrans skrev 2013-12-19 18:22:08 följande:
     Symfys/Fundus-måttet är måttet på hur livmodern växer.
    hur kan man veta om det? hos barnsmorsa eller ultraljud eller?
  • Sunnza
    Burberry skrev 2013-12-19 19:55:54 följande:
    SF-måttet är ju det mått bm mäter när hon mäter magen, från livmoderns nedre kant till övre. Tar inte alla bm det på varje besök från ca vecka 20?
    jaaa nu fatta jag haha :D mage måttet... gjorde det alltid varje gång besök hos barnsmorsa hehe vad dum jag är ;p 
  • Sunnza
    Aadomeniqe skrev 2013-12-20 10:04:48 följande:
    Hallå alla vackra gravida..

har börjat känna av att herrn borrar ner med huvudet..o känner en stickande känsla som gör skit ont.. något som har samma problem ?
    jag har ont nere också... 
  • Sunnza

har varit hos barnsmorsa nyss, jag fick chock över att jag är 100kg nu :O :( 

• Sunnza
    Tokfrans skrev 2013-12-20 14:40:11 följande:
    förstår chocken :) väger 72kg nu och more to go, aldrig vägt över 65 innan

jag har aldrig varit 100kg förut :O det är mitt tredja gravid ju ...

mådde dålig nu :( känner mig som jag är FETT fats jag är bara gravid :/ .... hoppas att jag bli inte tjock efter född :O ! har aldrig vägt över 78kg ju .... 

• Sunnza
    Tokfrans skrev 2013-12-20 16:08:14 följande:
    men du är ju inte tjock de är ju med blandning av vikten från bebbe samt vattnet i kroppen :)
    Lär går bort efter, annars är de bara att gå massa långa promenader med bebbe sen efter födseln. 
    Min mamma gick ner som fan på bara de.

hehe ok :) jag tycker synd om min sambo har TJOCK flickvän hehe menade ej illt ;) 

han sa att jag är ändå söt spelar ingen roll hehe men jag är ju van vid smal .. ja jag får gå lång promenad efter född ;) 

otrolig att jag sov alltid ifrån 22-23 tid på kvällen tills 4 på dag men ibland lite tidigt om jag måste till barnsmorsa eller handlat mat eller något, har aldrig ÄLSKAT sova hela tiden hehe :) 

Svar på tråden BF januari 2014