Inlägg från: mammatillE11 |Visa alla inlägg
  • mammatillE11

BF januari 2014

Måste bara få dela med mig av en konstig känsla. Jag har ingen som helst lust att ta fram bebiskläderna, montera spjälsängen eller fixa med vagnen och allt det mysiga som hör till innan bebis kommer.

Är i v.33 med andra barnet och har under senare delen av graviditeten haft en konstig känsla av att det är något "fel" på barnet. Att det ska vara utvecklingsstört eller ha någon sjukdom.

Någon fler som känner så? Jag har börjat koppla ihop det och tänka att jag inte har någon lust med allt fixande för att bebisen inte är okej. Jättekonstigt jag vet:/

• mammatillE11

Någon annan som har mycket förvärkar?

Jag har förvärkar som inte går över när jag vilar. har haft det till och från under en veckas tid. Tog upp det med bm idag som även kände att bebisen hade sjunkit ner rejält som hon utryckte det och sa att hon nästan blir förvånad om bebisen stannar till januari. Är beräknad 18 januari med andra barnet.

• mammatillE11

Fler som har lika som jag då. Sitter nu i soffan med förvärkarna som är som värst kvällstid, känns som jobbig mensverk. Hoppas bebis stanna till efter nyår, men jobbigt att gå med sånna här förvärkar i några veckor till:/

• mammatillE11

Hoppas alla haft en bra julafton!:) ja nu är det inte länge kvar förrän ny månad, bebismånad! Som ni säger så hoppas även vi på en 2014 bebis och inte en under mellandagarna. Min barnmorska sa däremot på kontrollen i torsdags att hon inte trodde jag skulle hinna gå in i nästa år innan bebis är här, hoppas hon har fel trots mycket förvärkar och att bebisen ligger långt ner.

• mammatillE11

TUL i morgon! Magen växer dåligt så nu blir det koll för att se så lillen växer som den ska. Har sf mått 31 nu i vecka 37. Har grubblat hela dagen på detta och hoppas att allt är som det ska!

• mammatillE11

TUL idag visade att bebisen är -22% för liten. Väger ca 2300 gram idag och jag går in i v 38 i morgon. Allt annat såg fint ut, lagom med fostervatten och så. Ska tillbaka på torsdag och se så den växer.

• mammatillE11

Kramardig

Näe, det första är väl att dom vill kolla så den växer och inte har stannat av. Tror inte det blir någon speciell undersökning utöver det. Flödet i navelsträngen var också bra. Växer den inte något så mår bebisen bättre utanför magen så då får den nog komma ut om så är fallet.

• mammatillE11
    Tokfrans skrev 2013-12-29 13:28:46 följande:

Här flyttas de för fullt till den nya lägenheten, hoppas jag inte startar nått bara! ^^
    Drömde att min slempropp gick och vakna i panik haha. Va så verkligt..

Precis så gjorde jag förra graviditeten, flyttade alltså. Var i full färd med att packa ihop lägenheten och då kom dottern två dagar innan vi fick tillträde till huset. En vecka innan BF och allt var nerpackat i kartonger;)

Hoppas ni kommer i ordning innan bebis tittar ut!:)
  • mammatillE11

Klagoinlägg..! Dålig dag...

Jag är så trött och less på detta nu! Förvärkar så in i helvete som bara är jobbiga och går inte över. En trotsig 2,5 åring som jag har dåligt samvete över att jag inte orkar roa på jullovet. Stressad över slutspurten på uskutbildningen till veckan, en stor redovisning står på schemat. Är less på alla resor 12 mil enkel väg som vi måste åka varje vecka för att göra ultraljud och kolla så liten i magen växer. Sen är jag förkyld också och det verkar vara en seg jävla förkylning som inte vill ge med sig..! Som pricken över i:et så sover man ju som en kratta de här sista veckorna också, det är ju precis vad man behöver..

Kom ut nu lilla bebis!

• mammatillE11

Ja dottern sitter och drar på magen och säger koom uuut bäbisen så hon är nog less på att mamma inte orkar längre:/ och det där med namn har jag typ glömt bort, haha nämen har verkligen inte några seriösa alternativ än. Vet inte kön så det gör det ännu svårare.

Svar på tråden BF januari 2014