Inlägg från: syskonlängtan14 |Visa alla inlägg
  • syskonlängtan14

BF januari 2014

Hej här hänger jag gärna med. Är nu i början av v 7 och är mitt andra barn

• syskonlängtan14

Oj vad de skrivs här inne :) Kul! Men lite mycket att ta igen men nu har jag lyckats :)

Symptom Ja? Är i v 6+3 och det ända är väl min sjuka trötthet kommer pang och sitter i ett tag och sen är den borta igen och så om igen... Illamående verkar inte komma. Var jag i och för sig inte med sonen heller mer än att jag inte klarade av slem typ vid tandborstning och sånt... Jag hade jätte ont i magen en del dagar senast förra tisdagen men sen har de varit bortblåst. så jag är lite småorolig över att jag inte har mer... Men kanske bara ska vara glad och hoppas på att de inte dyker upp mer.

Nästa vecka ska vi på VUL hoppas på att se ett litet hjärta ticka :) 

• syskonlängtan14

Ahhh de var ligamenten jag hade så sjukt ont i de två första veckorna... Nu har de faktiskt hållt sig borta i en vecka som tur är men när de kom så kunde jag knappt gå ville bara slänga mig  på golvet och ligga i fosterställning ett tag men de gick ju inte på jobbet förstås ;) hade sett komiskt ut... nån gång hemma fick jag ta alvedon för att få de att släppa.

• syskonlängtan14

Har lite småproblem. måste handla sommarkläder meeen undrar när man börjar bli rund om magen på riktigt. Vill ju inte köpa kläder som man bara kan ha typ 3-4 veckor och sen är de för små eller för avslöjande. Men vill ju inte handla mammakläder än... Har köpt en långklänning med tanke på att den kan man växa i ialla fall... Men ska man tänka så med alla kläder som byxor tex. Har inga sommarbyxor usch ja. får gå i tights och klänningar hela sommar känns de som

• syskonlängtan14
    sunnydays skrev 2013-06-03 09:25:53 följande:
    Är det någon mer som har svårt att borsta tänderna? håller alltid på kräkas när jag är på tänderna längst in.
    Kommer ju inte ha några tänder kvar om det ska fortsätta såhär.

Nu ska jag snart gå till min inskrivning. Lite spännande att faktiskist få det på papper. Hoppas jag hinner må bättre innan kl 10 så jag kommer iväg. Får gå med platspåsar i handväskan.
    Så fräsh man känner sigObestämd
    Jag hade så med sonen och har så även nu. Det är hemskt men jag reagerar mer på slemmet i munnen. Tillhörande  är att jag jobbar som tandsköterska så kan säga att de är ångest varje gång jag ska borsta och inte klarar de utan står och hulkar och spottar hulkar och spottar! 
  • syskonlängtan14

Vul imån! Börjar bli lite nervös tänk om hinnsäcken är tom och inget litet pyre där!!!! Men om de är de hoppas jag att jag får en fin inzoomad bild som med sonen lite kul att jämnföra även ifall detta VUL:et är 1 vecka efter sonens. IVF barn båda två. 

Jag har ett litet dilemma jobbar ju i samma hus och våning som MVC och jag vet inte om jag vill skriva in mig än. har ju bara berättat för cheferna både att vi försökt och att de tog sig men resterande arbetskamrater vet inget om de nu inte anar. Men vill ju då inte avslöja de för annan personal som har samma fikarum m.m. Räcker med att jag tycker en läkare och sköterska tittar extra för dem vet för att jag behövde råd vid nässpray vid bihåleinflammation. Får se om jag ringer och bokar imån eller om jag väntar lite till. Här är de ju inskrivning från v 9 så de är ju om 2 veckor i deras räkning.

• syskonlängtan14

Jag tror också på de mediala. Gjorde ringtestet förra grav och de gav ingenting men de fanns en anledning till de. Däremot så var vi så inställda på flicka innan vi blev gravida (för att i bådas familjer finns de nästan bara flickor en pojke  varje familj bara) Men så fort jag blev gravid fick jag känslan över att de var en pojke och ja de stämde. Denna gången har jag varit inställd innan på att de blir en pojke till men när jag blev gravid har känslan varit flicka så vi får se om den känslan hänger kvar eller om de bara är så att jag gärna vill ha en av varje men med ivf blir de flest pojkar.,.. 

Mediterade även under förra grav för att försöka få svar på pojk eller flicka men nepp de ville inte berätta... De ska helt enkelt vara en överraskning och på sätt och vis så vill vi båda ha de så. De var så spännande att få se vilket kön vårt barn hade när han kom ut. Hade varit lite att bli snuvad på överraskningen och veta innan helt 100 att de var en pojke. (men detta är helt klart min åsikt alla tycker olika) Så denna gång blir de överraskning igen och med vadslagningar och gissningar över  tecken på alla dess vis 

• syskonlängtan14
    winterlong skrev 2013-06-09 21:50:32 följande:
    Hua vilken dag vi haft här! Satt på middag hos svärföräldrarna då jag började störtblöda. Blev ilfart till sjukhuset där en barnmorska även konstaterade att det kommit ut någon klump med blodet, så vi fick ligga och vänta på att jouren skulle komma och konstatera det uppenbara. Fy, vad vi grät. Kändes så fruktansvärt tomt. Alla framtidsplaner... alla som vi berättat för som glatt sig med oss. Nu inget.

Till slut kom hon för att göra vul. Då fick vi vårt livs chock. Inte bara en levande bebis, utan TVÅ fick vi se! Två tickande hjärtan, två sprattlande bebisar :D Blödningen kom från en av moderkakorna, varför visste hon inte och det såg inte ut som att något höll på släppa. Någon som varit med om något liknanade?
    Usch vilken hemsk start men Vilken avslut! Dubbel Grattis!
  • syskonlängtan14

Usch och fy säger jag har haft två riktigt hemska dagar med illamående och trötthet tror i och för sig de går lite hand i hand har haft en sjuk son här hemma som kräkts en del nätter och då blir man ju ändå tröttare. men om man bara sluppit illamåendet. är inte hungrig men får för mig att äta tar bort illamåendet men det blir värre när jag äter sitter i en liten stund efter. sen är de lugnt i en halvtimma sen börjar de igen. Mådde aldrig illa med sonen så de här är helt nytt... 

Nu har jag fått gnälla lite ;)  

• syskonlängtan14
    Flikkan skrev 2013-06-18 14:47:08 följande:
    Jag har haft kramper och smärta nere i magen ett bra tag nu! Jag är jätte orolig att det inte står rätt till.. Vad kan jag göra?
    Vila Flikkan är nog den bästa medicinen. Behöver ju inte betyda något. Har du haft några blödningar?
Svar på tråden BF januari 2014