Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BF januari 2014

Line79 skrev 2013-08-26 12:26:11 följande:

Från vilken butik i Holland beställde du?
    Vi beställde från babyplus.nl 
    Kan varmt rekommendera dem. Du får maila och fråga vad de ska ha för det olika så får du ett pris (man får alltid rabatt). Då säger du direkt vad du vill ha till (vi köpte till myggnät, cupholder och snacktray). :)  
  • Syskonförsök
    Josefine02 skrev 2013-08-27 08:06:58 följande:
    Åh intressant! Jag vill höra mer :) Vart var ni? Vad bjöd ni på osv?
    http://lyckobebis.blogg.se/category/namnfest.html

Här har du vår namnfest. 
    Vi heter ju egentligen Lyckobebis här på forumet, men har inte orkat byta namnet (vi ville ju vara anonyma i början).  
  • Syskonförsök
    Josefine02 skrev 2013-08-27 21:21:24 följande:
    Syskonförsök: cool namngivning! Men vart fick ni tag i han som pratade? Och vad tusan, han är ju som en präst men ändå inte? Vad är han? Eller vad heter det?
    Han heter Kåge Klang, fick tag på honom via Humanisterna. Kostade en del (1500 tror jag) men jag tyckte det var sååå värt även ceremonin inte tog så lång tid. Men skönt att slippa vara nervös och ha ångest och sånt för det. Han fixade ju allt med den och vi fick välja hur delaktiga vi ville vara.  
    Ja, de heter Officiant och han får då utföra ceremonier som barnvälkomnande och även vigslar också tror jag.

Vi hade en heeeelt fantastisk dag!
    Nästa gång kommer vi nog ha inomhus även om det var så fint väder, men var stressade varje dag att det skulle regna och kunde inte förbereda det dagen innan. Nu kommer vi nog försöka få tag på en fin lokal och ha det i maj eller nåt. :)  
  • Syskonförsök

Vi var på RUL idag och Sixten ska troligen få en lillasyster. 
    Vi får behålla samma BF eftersom vi gjort IVF men hon var 1 vecka liten, inget att oroa sig för sa barnmorskan.
    Såååå skönt!

• Syskonförsök

Vi har knappt köpt nåt till lillasyster. 
    Vi har ju sparat alla kläder från Sixten och hon får ju ha samma kläder (här bryr vi oss inte om färger och liknande). Däremot så ÄLSKAR jag modell madickenklänningar så jag ska köpa en del sånt för det är det enda vi inte har.

Idag på Barnens Hus så köpte vi däremot en bilbarnstol som var nedsatt 70% och sen köpte vi Giraffen Sophie och en solmössa. Resten av sakerna var till stora barnet.

Vi kommer nog inte köpa så mycket till bebisen, en ny skötbädd måste till. Vagn har vi ju (bugaboo donkey) och babysitter, matstol, nu babyskydd osv. Det vi kommer köpa är ett babynest som en vän syr (jättefina!) sen det vi ska bädda liggdelen med, för sonen föddes i mars och då var det ju mildare ute.

Jag skulle inte köpa över storlek 62 om det inte var något väldigt speciellt eller på rea/tradera. Det kommer ju nya fina kläder hela tiden och vi märkte att det var lite svårt att passa in så det satt bra på rätt årstid även om de har rekommendationer på ålder på kläderna. Sen så ja, vi var iväg och shoppade efter 3 veckor, så vi hade inte behövt ha större än 56

Vi ska på nästa besök hos barnmorskan typ i v 23 eller 24 (slutet på september om jag minns rätt) sen ska vi göra ett TUL i v 32. Sist så gjorde vi 3d/4d på Tittut också men vet inte hur vi ska göra den här gången. Är ju så mycket pengar. Det enda är ju att det känns ju roligare för barnet att ha på båda, känns lite taskigt att på Sixten ha allt sparat och massor av UL bilder och filmer och den här gången typ ingenting. Så känner jag oss rätt så går vi nog dit i vecka 29 eller nåt sånt.  

• Syskonförsök
    Belgien skrev 2013-08-29 22:53:37 följande:
    Har tittat en del på babynest, vill också ha! Kan du inte lägga in bild sen när den är klar? :)
    Så här ser den hon syr åt mig ut, fast jag kommer välja annat tyg. Sen kan jag ta ut skumgummimadrassen och tvätta eftersom hon sytt en flärp som går runt på baksidan och sitter fast med knappar, jättebra. :)

• Syskonförsök

Tänkte lägga ut en annons här om det är okej :) 
    Jag ska sälja en VOKSI Classic Åkpåse (en av de bästa på marknaden):
    Den är ny och i orginalförpackning (ej öppnad).
    Nypris är 2399kr och jag säljer den för 1900kr och kan tänka mig att diskutera det vid en snabb affär. 
    Här kan ni läsa mer om den: www.voksi.se/Produkter/%C3%85kp%C3%A5sar/Classic/Classic-Black

• Syskonförsök
    Belgien skrev 2013-08-30 23:19:48 följande:

Jag är jätte törstig på mornarna och det enda som kan släcka min törst är apelsin eller äpple juice! Banan åt jag flera st varje dag förut, så enkelt att bära med sig också eftersom jag fick såna "akut hunger" flera ggr om dagen :P Men nu har jag nog förätit mig på de där jäkla bananerna istället

Tror hon har en att sälja om du är intresserad, men kostar 500kr plus porto  
  • Syskonförsök

Apelsinjuice är bra, det är positivt för järnupptaget. 
    Jag skällde lite på min tjej förra graviditeten för hon hinkade apelsinjuice, det var helt galet. Tyckte det var så mycket socker som hon drack. Men fick en knäpp på näsan när hennes hb-värde var bra hos barnmorskan, så skojade vi om juicen och hon sa att ja men det är därför. Det binder järnet bättre!  

• Syskonförsök

Nu har jag köpt hem juice till henne som är berikad med extra järn och någonting mer som jag inte kommer ihåg.

• Syskonförsök

Nu har ju inte vår stora (1,5) börjat på förskola än, men det kommer han inte få göra heller. Vi tycker det är självklart att han ska vara hemma iaf första 6 månaderna med oss och lillasyster. Jag studerar på distans heltid och tjejen kommer vara föräldraledig. Vi tycker tiden går för fort och vill inte få miste om den tiden tillsammans. Vi får se sen när han börjar förskola, troligen när lillasyster är 6 månader, men det beror på. Trivs han hemma och vi känner att vi kan hålla igång en pedagogisk verksamhet och hitta på mycket med honom så kan han givetvis vara hemma längre, kanske till 3,5år. 

Här får förövrigt syskon gå 30h på förskola samtidigt som de har syskon hemma.  

• Syskonförsök

Såg att ni,pratar åkpåse, jag har en oöppnad voksi classic åkpåse, svart, som jag säljer för 1700kr. I originalförpackning. Om nån är intresserad är det bara skriva ett pm. Bor i Stockholm men kan skicka den också. :)

Svar på tråden BF januari 2014