BF januari 2014
Missförstår jag dig eller hur menar du med 1% risk för missfall? Kub i sig ökar inte risken för missfall, utan det är ju om man får ett resultat som får en att välja att gå vidare med ett fostervattenprov...
Missförstår jag dig eller hur menar du med 1% risk för missfall? Kub i sig ökar inte risken för missfall, utan det är ju om man får ett resultat som får en att välja att gå vidare med ett fostervattenprov...
I Örebro erbjuds KUB till alla, oavsett ålder!
D120/90 är inget normalt tryck! Om undertrycket närmar sig eller passerar 90 bör man dra öronen åt sig!!
Under de första veckorna i graviditeten, fram till nästan v 20 tror jag det är, så växer alla foster precis lika. Det är därför man kan mäta och säga exakt hur gammalt det är :)
Men fy... Beklagar, vilket elände. Vet vad ni går igenom... Se till att berätta för svärfar om vadbsom finns i magen och ta sedan hand om honom allt ni kan. Fyraårigen har livet framför sig och Astrid Lindgrens värld & Furuvik kommer inte att läggas ner...
Behandling mot uvi bör sättas in omgående då man annars kan få sammandragningar.....
Du kommer att få uppge tidigare graviditeter, aborter och missfall. Jag skulle inte våga ljuga... Som någon skrev tidigare Rh-faktor exempelvis kan vars väldigt viktigt! Bättre att berätta det nu, än om det uppstår någon situation längre fram där du känner att du nog borde ha berättat, då kommer det nog bara bli konstigt...
Jag har precis pratat med min barnmorska pga långvarig förkylning där jag är beroende av mässornas. Otrivin Max 10 dagar är det som gäller så nu skulle en läkare skriva ut Nasonex som innehåller kortison.