• Anonym (hjälp tjejer)

Hör inte hit, men hjälp mig ni kvinnor.

Hej alla tjejer/kvinnor.

För att göra en extremt lång historia kort så drar jag allting lite snabbt. Har en rejäl klump i magen när jag skriver detta.

Har två döttrar med 11 månader mellan sig cirkus.

Försökte med dotter 2 väldigt fort efter första förlossningen som ägde rum den 12e Februari.
    Plussade 1-2 veckor den 10:e Maj 2012.  Beräknad förlossningsdatum den 24e Januari 2013.

Blev våldtagen den 28.e April 2012. Gick extremt snabbt va mer in och ut (5-6 juck) kanske om ens det.Fann ingen sperma eller något, va torrt som öknen både efter våldtäkten och innan jag klev in i duschen när jag väl nått hemmet.

Så vi uteslöt v-mannen som potentiell fader med tanke på min och sambons ivriga dagliga försök. Enligt UL bör jag har blivit befruktad den 4:e Maj ca.. Skitsamma. DNA-test har gjorts och dom matcha inte till hundra procent.. Fattades några markörer....

Vad jag vill fråga er eller be er om är mer...

KAN man komma över nått sånt här? Jag har fått ett barn-men hon är resultatet av något väldigt vidrigt och hemskt. Samtidigt vet jag att det är många ute i världen som SLITER och önskar inget mer än ett litet barn.

Ska jag försöka se henne som en "donation"??! kan man göra det?

Jag har så väldigt väldigt svårt att släppa just DNA-Biten ..Kroppens byggstenar så att säga.. Just det där med att hälften kommer från mamman och hälften från pappan...

Konstigt nog är barnet likt min sambo utseendemässigt så på den fronten kan jag vara glad(ibland undrar jag om dna-testet verkligen funkar?!)

Gör så fruktansvärt ONT i mig.. Kan man släppa detta och försöka se det ur en annan vinkel??

Har ni några tips?

Kan jag själv inte börja tänka eller ändra på mitt synsätt på detta så ser jag ingen annan lösning än adoption för hennes del. Gråter från dag till natt,tom när jag sover...

Hjälp mig är ni snälla.. ALLA mammor/blivande mammor eller ni som kämpar med att bli mammor kanske kan förstå min sorg på något sätt..

Jag tänker mycket på er som inte kan eller försöker och försökt länge med att få barn och gråter och sörjer även för eran del...jag har ett barn men kan inte glädjas :(

• Svar på tråden Hör inte hit, men hjälp mig ni kvinnor.
  • PoL

Oj, vilken svår situation... Har inga svar att ge dessvärre... Men kanske ändå att jag skulle säga att ett barn kan alltid bli älskat oavsett hur det kommit till? Har du talat med någon terapeut? Kanske en sådan kan hjälpa dig och din sambo att reda ut tankar och känslor. Vill bara skicka en kram, hoppas att du reder ut det hela!

• Solrosens

Men flickan är ju ditt barn! Barför gråter du över det. Våldtäkt är hemskt. Men flickan ska inte lida för det. Hon är ju DITT barn!!

• markvii

Det är ju bara att anmäla våldtäktaren och dra in honom i DNA-
    faderskapsköret.

Och som skadestånd skall han så klart betala nanny och allt
    + presenter kläder barnvagn mm mm

• PoL
    markvii skrev 2013-04-27 21:17:51 följande:
    Det är ju bara att anmäla våldtäktaren och dra in honom i DNA-
    faderskapsköret.

Och som skadestånd skall han så klart betala nanny och allt
    + presenter kläder barnvagn mm mm
    Och bjud in honom att dela resten av livet med dom? För det blir kanske resultatet isf.
  • Anonym (Svårt)

Det är en tragisk historia ja, och du är inte ensam om att ha ett barn som kommit till genom våldtäkt. Ser man globalt på det så är det tyvärr ganska vanligt, särskilt i länder med inbördeskrig och liknande. Och går man några generationer bakåt så var våldtäkt inom äktenskapet tillåtet i Sverige... På den tiden då en kvinna inte kunde skilja sig var det nog inte helt ovanligt att barnen kom till mot hennes vilja.

Om man ser till den bakgrunden så tror jag att vi kvinnor har inbyggt i oss att kunna älska ett barn oberoende av hur det kom till. Menar inte att det gäller alla kvinnor vid alla tillfällen, har full förståelse för de som gör abort när de säkert vet att de blivit gravida genom våldtäkt. Men generellt så tror jag att vi har förmågan i oss som kvinnor.

Jag har flera år som ofrivilligt barnlös bakom mig men har nu lyckats bli gravid. Adoption har (och är) ett alternativ för oss. Bland de barn som adopteras bort (internationellt) finns de som kommit till genom våldtäkt. Då blir det ett barn vars ena förälder är våldtäktsman, och som ingen av oss är biologiskt släkt med. Jag skulle kunna älska ett sådant barn.

Det finns en viss tragik i att ha blivit till genom en våldtäkt, alla önskar vi väl att våra föräldrar tillverkade oss av kärlek. Men jag tycker att det är ännu mer tragiskt för barnet att dessutom bli bortadopterat... Vill inte lägga skuld på dig, men tror du inte att förloppet får ett bättre "slut" (för dig, för barnet, för barnets halvsyster och för din sambo som väl inte är utesluten som bio-pappa) om du tar hjälp att hitta dina känslor för ditt barn, jämfört med om du väljer att adoptera bort?

Att adoptera är självklart en lycka för den som blir förälder, men jag tror inte att det är lika harmoniskt att adoptera bort. Tvärtom så är det nog många som bär med sig det beslutet genom hela livet och tvivlar på om det var rätt, även bland de som inte hade något annat val. Jag har själv en sådan historia bakåt i min släkt, en ensamstående mor som adopterade bort sitt barn inom Sverige på 50-talet.

Sist undrar jag om du har hamnat i den depression? Det kan ju ta sig uttryck i att man tror att saker förhåller sig på ett visst sätt och inte går att lösa. En typisk sak är att tro att man inte älskar sitt barn. Jag undrar hur mycket hjälp du har fått att bearbeta allt efter att barnet föddes? Följs det upp? Om jag hade råkat ut för samma sak som du så skulle jag nog behöva gå i terapi i flera år.

• markvii

Till POL - den som skapar barn medelst brottlighet har NOLL
    rätt till dom eller umgänge med dem.

• Anonym (hjälp tjejer)

Jag är rejält förstörd av denna händelsen, Känner bara att kan jag inte bara för dö, få frid. Jag har fått ett barn med en annan man, tänker på det hela tiden..JAG har fått barn med en annan man...snälla snälla snälla-Det får inte vara sant... Jag skickar iväg min sambo och min älskade första dotter om ett par timmar, jag har bestämt mig, deras liv är fortfarande hela och dom har chansen att BLI lyckliga.Måste rädda dom från mig..Jag är sjuk..Jag har blivit sjuk. Jag är sjuk . Och ser faktiskt ingen väg ut ur det här. JAg vet inte vad jag skall göra med mitt andra barn som stannar här med mig.

*Ge bort henne för adoption-försöka leva vidare.
    *Anmäla och dra in våldtäktsmannen-Och låta honom va en del av vår liv och "familj"
    *Leva resten av livet själv med barnet -Klarar det inte tsm med sambon.Känner mig så skyldig.
    *Fortsätta tala om för familjerätten att vi inte vet vem det är-Och försöka leva ett "normalt" liv.-Det jag försöker nu men ändå så går det inte..

Tänker hela tiden på att min sambo inte förtjänar detta-Han älskar barnet men det känns så FEL för mig..Hela situationen. Jag vill bara straffa svinet som gjorde detta..Ge honom ett oönskat barn-Men samtidigt så straffas barnet.

VAD är rätt och vad är FEL i denna sits?

Skickat av två av dom personerna jag älskar mest i världen-För jag är och har blivit störd av detta....

• markvii

Hur gick våldtäkten till - någon bekant?

Överfallsvåldtäkt ute av random mansperson?

Har du anmält - det finns 85,000 - 100,000 i skadestånd
    att hämta för dig här o 10,000 - 15,000 i sveda o värk.

Dom skulle du óch din sambo kunna ha kul för - lite borde
    de läka dig

• Anonym (procent)

Först vill jag beklaga det hemska du har fått gå igenom

Sen - hur många procent visade det att din sambo är fadern?

• Anonym (Svårt)
    Anonym (hjälp tjejer) skrev 2013-04-28 12:16:54 följande:
    Jag är rejält förstörd av denna händelsen, Känner bara att kan jag inte bara för dö, få frid. Jag har fått ett barn med en annan man, tänker på det hela tiden..JAG har fått barn med en annan man...snälla snälla snälla-Det får inte vara sant... Jag skickar iväg min sambo och min älskade första dotter om ett par timmar, jag har bestämt mig, deras liv är fortfarande hela och dom har chansen att BLI lyckliga.Måste rädda dom från mig..Jag är sjuk..Jag har blivit sjuk. Jag är sjuk . Och ser faktiskt ingen väg ut ur det här. JAg vet inte vad jag skall göra med mitt andra barn som stannar här med mig.

*Ge bort henne för adoption-försöka leva vidare.
    *Anmäla och dra in våldtäktsmannen-Och låta honom va en del av vår liv och "familj"
    *Leva resten av livet själv med barnet -Klarar det inte tsm med sambon.Känner mig så skyldig.
    *Fortsätta tala om för familjerätten att vi inte vet vem det är-Och försöka leva ett "normalt" liv.-Det jag försöker nu men ändå så går det inte..

Tänker hela tiden på att min sambo inte förtjänar detta-Han älskar barnet men det känns så FEL för mig..Hela situationen. Jag vill bara straffa svinet som gjorde detta..Ge honom ett oönskat barn-Men samtidigt så straffas barnet.

VAD är rätt och vad är FEL i denna sits?

Skickat av två av dom personerna jag älskar mest i världen-För jag är och har blivit störd av detta....
    Men TS, märker du inte själv att du skriker efter att få professionell hjälp?

Hur mycket har du fått gå till psykolog efter det som hände?

Hur många timmar psykologhjälp har du fått efter att barnet föddes? Hur många timmar efter faderskapstestet?

Börja med att tala om för din sambo att du har drabbats av en depression och håller på och förlorar kontakten med verkligheten. Att du mår så pass dåligt att du håller på att fatta helt tokiga beslut (skicka iväg de du älskar, -en deprimerad persons sätt att lösa problem!).

Be din sambo söka hjälp för dig. Han får inte ge sig.

Jag ber dig TS, gör det som är bäst för dina barn. Det som är vuxet. SÖK HJÄLP!

Annars kommer du glida in i en psykisk sjukdom, du är redan på väg.

Inget av dina alternativ kommer fungera så länge du mår som du mår.
Svar på tråden Hör inte hit, men hjälp mig ni kvinnor.