anna annorlunda skrev 2013-05-01 19:31:16 följande:
Nu vet jag inte hur det står till med din läsförståelse men jag har inte nånstans sagt att jag ska stämma nån. Jag har överklagat soc avslag till förvaltningsrätten, det är inte att stämma någon.
Ja, men eftersom som soc bara är ute efter att spara in på bekostnad av folk så säger dom nej. Och dom har gjort klart för mig att om jag får rätt så kommer dom att överklaga beslutet så långt dom kan så det lär ju dra ut på tiden rejält.
Kräver jag en hel del? Jag har i över 10 år levt på en yta av 6 kvm, endast varit ute i köket för att äta och diska och i tvättstugan för att tvätta. Jag äter gröt varannan dag för att pengarna till mat ska räcka. Detta kan ju jämföras med en intern som får en cell på 10 kvm, tre mål mat om dagen och tillgång till gemensamma utrymmen och rastgård. Dessutom får dom tidsbestämt och oftare kortare tid än 10 år. Vet inte om jag tycker det är rimligt att sjuka ska behöva leva sämre än brottslingar men jag har ändå aldrig klagat eller krävt nåt så länge jag haft tak över huvudet i en egen vrå där jag kan få vara i fred och sluppit svälta. Men ja, när jag ska hamna på gatan för nåt som ändå i slutändan kommer att kosta soc betydligt mer än några hundralappar mer till uppvärmning så blir jag aningen sur.
Självklart måste soc spra in, kommunerna har ju dåligt med pengar?
Ja jag tycker att man kräver en hel del när man vill bli försörjd av andra, men är kräsen.
Om du är så sjuk att du itne kan arbeta eller ta hand om dig själv så varför är du inte berättigad till en plats på ett boende? Vad gör du för att bli bättre?
Hur mycket ha du i försörjningsstöd idag? Varför söker du inte bostadsbidrag?