• cloudberry79

Förlossningen vs BB långt inlägg

Jag är supernöjd med min senaste BB-vistelse. Med första barnet var jag helt förtvivlad, eftersom mammor som föder barn som hamnar på neo ändå måste ligga på BB för observation minst ett dygn. Jag tyckte då att sköterskorna var de otrevligaste människor jag stött på. De vägrade låta mig gå och hälsa på barnet när och hur jag ville, eftersom jag skulle hålla mig på avdelningen för att få medicinering osv. Det var långt mellan BB och neo, så det var inte bara att gå mellan heller. Jag skrev ut mig och vägrade gå tillbaka dit, det enda som skulle göras var att jag skulle få penicillin, men eftersom jag inte är tre år så klarar jag av att ta medicin på angivna tidpunkter...

Andra gången var när jag fick dottern i somras. Då hade jag stora hemma med pappan, han var bara med på förlossningen, sen var han hemma hela tiden (han kom på besök under dagarna förstås), men vi låg inne i tre dygn för att få igång amningen och jag var jättenöjd med både personalen, vistelsen och vården för både mig och dottern! 

(M)amma till V -07 och E -12
Svar på tråden Förlossningen vs BB långt inlägg