• josen 1

Hur tömmer jag Icloud?

Jag använder Icloud och säkerhetskopierar min telefon, nu säger den att det är fullt och inte går att säkerhetskopiera. Jag har raderat bilder och mappar och liknande och frigjort massa utrymme i telefonen, men det är ju fullt på icloud så jag kan inte få över den nya versionen av innehållet... Någon som vet hur man frigör utrymme i Icloud för att ens kunna säkerhetskopiera utan att köpa utrymme?

• Svar på tråden Hur tömmer jag Icloud?
  • Anghammarad

Gå till inställningar på din iPhone, välj iCloud och scrolla ner till lagring och säkerhetskopiering. Där får du då en lista på vilka appar som sparat data i iCloud och då kan du deleta sånt som du inte vill ha kvar. Du kan också deleta hela säkerhetskopian om du känner dig lite våghalsig.

• josen 1

Och den listan kan jag inte längre få fram. Då är det det som är felet.. Hur raderar jag hela säkerhetskopian? Det är väl bara att göra en ny direkt?

• Anghammarad
    josen 1 skrev 2013-04-27 15:01:13 följande:
     Hur raderar jag hela säkerhetskopian?
    På samma ställe tyvärr.
  • GentleManiac

bilder tar ingen plats på utrymmet du har på icloud ( däremot i säkerhetskopian )

i iphonen skall du ta inställningar / icloud / lagring säkerhetskopiering / hantera lagring / namnet på enheten / och där kan du radera säkerhetskopian

Svar på tråden Hur tömmer jag Icloud?