• Äldre 27 Apr 10:04
    4381 visningar
    2 svar
    2
    4381

    Annorlunda utanförskap

    Jag förstår att det är jobbigt för dig som förälder men jag måste ge dig de andra barnens och deras föräldrars syn på saken då vi har något liknande på dotterns förskola. Min dotter är rätt försiktig av sig och är inte den som hörs och syns mest. Hon tycker verkligen inte om hörda tag. Det gick tidigare en liten kille på hennes avdelning som allra helst ville leka med henne. Men har var väldigt intensiv och väldigt fysisk. Personalen försökte säga till honom att prata mer och att ta det lite försiktigt med henne men ofta glömde han bort det. Detta gjorde att hon blev rädd för honom. När han kom ihåg att ta det lugnt med henne och inte brottas eller puttas eller så så tyckte hon ju att det var kul att leka med honom men av förståeliga skäl kunde hon aldrig känna sig säker med honom. Och jag måste säga att jag tyckte så synd om killen, samtidigt som jag fullständigt förstår min dotter. Jag skulle inte heller riktigt trivas med att vara tillsammans med någon som glömmer bort sig och blir alltför hårdhänt även om personen ifråga enbart menar väl...

    Jag vet inte vad man ska göra som förälder i ett fall som denna. Det enda jag kan se är att träna barnet i det sociala spelet men även kanske försöka hitta någon kompis som barnet kan leka sina mest intensiva lekar med. I alla fall sätta tydliga gränser att hör är det ok men inte här. För jag tror inte att som i ert fall att din son är elak, han har bara svårt att sätta gränser vad som är ok och vad som inte är det. Men vad vet jag, glad amatör som jag är

Svar på tråden Annorlunda utanförskap