Två barn, väntar tredje. Hur var tiden hemma från början?
Hej!
Jag är lite nyfiken, jag har två barn sedan tidigare förhållande, minsta fyller 2 år på onsdag och den äldsta fyller 5 år i september. Jag har barnen varannan vecka. Nu är jag gravid i v 11 med min nya sambo och är beräknad i november. Så min fråga är till er trebarnsföräldrar, hur var första tiden hemma med småbarn? Jag kan förstå att det är jobbigt men ändå underbart när man ska skaffa nya rutiner.
Och vad har ni för någon bil? Vi har just nu fyra bilar på gården varav två används. En helt ny Hyandai i30 och en Renault Scenic. Vi har bestämt oss för att byta in båda bilarna mot volvo v70 av någon nyare modell då vi även har en hund. Räcker storleken till när det är tre barn som ska sitta i stolar? Hyandaien känns lite liten för tre barn i dagsläget för oss då hunden inte får plats.
Sen är det förlossningen jag har miljoner tankar om, mina två tidigare förlossningar har varit helt underbara om man kan säga så och flytit på i sin egen takt. Men den här graviditeten är jag livrädd för själva förlossningen? Nån mer som har varit med om detta?
Och hur löste ni det med rum osv till barnen? Vi bor i ett stort hus så rum finns och just ni delar båda barnen rum och så funderar vi på att göra ett litet eget rum åt bebisen brevid vårat rum. Sen ska självklart 5 åringen få ett eget rum när han börjar skolan. Hur gjorde ni? =)
Mycket frågor så hoppas att nån har tiden att svara! =)