• smurfmillan

Avfärga rött hår?? Hört något om bakpulver...

Det är såhär att mitt hår är färgat rött nu och jag skulle vilja bli ljusare. Jag VET att man inte blir ljus direkt, men tänkte ändå höra om någon har tips på hur jag kan göra??
    Avfärgning?? I så fall, vilket märke rekommenderas??
    Har även hört att det ska fungera med bakpulver blandat med schampo??
    Någon som har erfarenhet av detta kan väl berätta !!

• Svar på tråden Avfärga rött hår?? Hört något om bakpulver...
  • Mercedez

Gå till en frisör som vet den kan göra med ditt hår

• puss

Bikarbonat har jag hört.
    Men jag rekommenderar frisör.

• GretaJohanna

Välj en askfärg och börja där. Nu vet jag ju inte hur mörkt hår du har, men börja med en askbrun eller askblond färg. Vill du sedan bli ännu ljusare, så välj en silverblond färg. Välj ingen färg med minsta lilla röda pigment i. Vill du bli av med rött hår, så är grönt motpolen. Samma sak om håret blivit grönt vid en färgning, då behöver man lite röda pigment för att neutralisera.

• A82

Innan du avfärgar hemma är det bra om du känner till ditt hårs styrka. Endel hår klarar inte hemmafix utan att brännas av eller dylikt.
    Jag har väldigt tåligt hårig avfärgade hemma. Från stark röd till blond. Det tog mej flera avfärgningar och sedan flera färgningar.
    Sen ska man ju helst vänta två veckor mellan varje avfärgning ellerfärgning för att håret ska få en chans att återhämta sej.
    För bästa resultat och bästa produkterna för just ditt hår kan nog endast en frisör avgöra.
    Även om du vill färga hemma rekommenderar jag att du går och pratar med en frisör innan.

• A82

Citron ska ju bleka håret annars säger de. Aldrig testat men det funkar ju fläckar :)

Svar på tråden Avfärga rött hår?? Hört något om bakpulver...