Åksjuka hos en snart 3-åring
Jag tror min dotter har åksjuka, har spytt varje gång vi åkt lång vilket är 2 gånger på 2 veckor. Bör jag sätta henne framåtvänt för att kolla om det bli bättre?
Jag tror min dotter har åksjuka, har spytt varje gång vi åkt lång vilket är 2 gånger på 2 veckor. Bör jag sätta henne framåtvänt för att kolla om det bli bättre?
Nej!
Vi gav alltid barnen tablett Postafen på långresor. Fungerar jättebra mot illamående och kräkningar (speciell åksjuka ).Nackdelen är att man blir trött och att tröttheten sitter i även efter resan
Magsjuka skulle jag kalla det om det inte är mer än så
Nej! Min ena son var ordentligt åksjuk från det han var ca 15 månader men vi hade han bakåtvänd tills han var 4,5 år. Vi hade en extra bilstol med i bilen som vi kunde byta till när han kräktes ner stolen och den nerkräkta stolen satte vi i sopsäck tills det gick att tvätta av den. Vi hade också en hink med en plastpåse i som vi satte framför honom när vi märkte att han började må illa och efter ett tag så kunde han säga till i tid att han mådde illa så då kräktes han i hinken och vi kunde bara kasta påsen när det fanns en sopkorg. Minns inte extakt men när han var runt 3 år kanske kunde han börja säga till när han mådde illa i tid. Det var jobbigt tills han kunde börja säga till i tid men aldrig att vi skulle tänkt tanken på att vända honom bara för det. Det var helt enkelt att packa några extra ombyten, massa papper osv med i bilen.
Postafen.
ok då vet jag :)
Nej, sätt henne inte framåtvänd, det är livsfarligt!
Pröva såna där seaband eller vad de nu heter. Åkte på bilsemester med sonen och han blrv åksjuk så vi stnnade till på ett apotek och de hjälpte! Som svettband med två kulor. :)
Ja jag ska prova som :)
Jag som alltid har varit åksjuk och fortfarande är säger också postafen som många andra. Men även att se till att barnet aldrig blir hungrig. Ha morötter, äpplen, gurkor uppskurna i bitar/stavar som hon regelbundet kan knapra i sig. Jag har alltid blivit som mest åksjuk när jag börjar bli hungrig! Men akta er för godis, saft och kakor, sockret ökar illamåendet (iaf för mig).