• Anonym (Lina)

Hemma på grund av magkatarr?

Idag är jag hemma från jobbet på grund av magkatarr. Det svider och gör sjukt ont i magen.
    Det blir värre på kvällarna när jag stressar på jobbet.

Jag funderar på om jag skulle vara hemma imogon också, men jag vet inte. Känns så dumt att stanna hemma från jobbet om man inte är jättesjuk :/

Hur skulle ni gjort?
    Gud får sån ångest och dåligt samvete över att vara hemma

• Svar på tråden Hemma på grund av magkatarr?
  • LinnElin

Jag skulle uppsöka en läkare. Magatarr är inte att leka med.

(¯`°?.¸Linnéa 100107¸.?°¯)
  • MartinaE

Jag har haft magkatarr till och från sedan jag var 16 år. Har aldrig varit hemma för det. Gå och köp lanso eller annan receptfri medicin mot magkatarr. Skippa kaffe, fet mat och grovt bröd. Uppsök läkare om det inte hjälper.

• Anonym (Lina)
    MartinaE skrev 2013-04-29 12:10:25 följande:
    Aloe verajuice är också bra att dricka varje dag kom jag på =)
    okej :D
  • Anonym (m)

Vara hemma för en vanlig magkatarr?? Varför? Vad har du för jobb som du inte klarar av då?

• Elin 885

jag har haft magkatarr i perioder, hade en period när jag var 15 och mensen försvann i 3 månader och jag var helt säker på att jag skulle föda jungfrufödsel (var oskuld).
    magkatarr ska man ta på allvar som ovan skriver, det är inte att leka med och kan om du ha otur bli ett magsår.
    uppsök en läkare som kan skriva ut medicin åt dig samt även sjukskriva dig om så behövs.

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • Elin 885
    Anonym (m) skrev 2013-04-29 12:48:53 följande:
    Vara hemma för en vanlig magkatarr?? Varför? Vad har du för jobb som du inte klarar av då?
    ja för jobb växer på träden absolut *suck!*
    Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • Anonym (Magkatarr)

När man (jag) har riktigt j*a ont av magkatarr hjälper ingenting. Då måste man ligga till sängs några dagar. 

• Petrellie

När jag har svåra anfall av min katarr är jag sängbunden. Jag har smärtor, kramper och är illamående och kräks. Detta trots att jag medícinerar.

Om du inte använt några receptfria preparat ska du förstås testa det, och vara uppmärksam på vad du äter. Då brukar det gå ganska snabbt och lätt att få bukt med det så att du kan jobba.    

Har du testat all "självhjälp" men inte blir bättre bör du söka läkarvård. 

• Snultan

Lyssna på din kropp och inte vad folk säger.

Jag hade själv mycket problem med magkatarr för några år sedan när jag arbetade som barnflicka och stressade väldigt mycket och mådde dåligt. Sådana problem sätter ju sig lätt i magen och det kan vara väldigt jobbigt. 

Köp receptfritt på apoteket, och så stressa ner. Tycker inte alls du är dum som stannar hemma. Bättre att vila ut än att fortsätta stressa, då blir du ändå inte bra! 

Gravid i vecka 17! ****** BF 11 Oktober!
  • Anonym (Ont)

Nu har jag i.o.f.s inget jobb,men en sak är bombsäker: när jag har som värst ont finns det inte ett jobb i världen jag skulle klara av p.g.a smärtan och obehaget och de täta toabesöken p.g.a magkatarr! Att påstå att det är struntsak,ja då har man aldrig provat på rejäl magkatarrsmärta! Som tur är kommer den numer bara vid mens och inte varje mens,men fy så jobbigt när det är som värst. Man vill bara försvinna...

Svar på tråden Hemma på grund av magkatarr?