• Anonym (M)

Dölja fläskläpp?

Vill inte ha några kommentarer om vem eller hur detta gjorts, eller huruvida jag lämnat eller ej, bara tips på hur jag trots det som hänt kan se snygg ut imorrn på valborg när jag träffar mina kompisar. Jag fick en fläskläpp igår och trodde det skulle lägga sig till idag, men ena sidan av läppen är svullen och det ser helt efterblivet ut när jag tex ler. Har också ett blåmärke där som nu är orangeblått. Hur får jag ner svullnaden till imorgon? Blåmärket kanske jag kan täcka med läppstift.

• Svar på tråden Dölja fläskläpp?
  • Anonym (M)
    pellepelle skrev 2013-04-29 12:55:29 följande:
    Det är et subtilt sätt att säga att du borde anmäla den som misshandlat dig i stället för att oroa dig över vad dina kompisar kommer att säga...
    Jaha... ja, det var den diskussionen jag ville undvika. Om nån frågar vad som hänt kommer jag säga som det är, jag är inte ute efter att försvara den som gjort det. Men jag vill inte se ut som ett mongo, det är ju inte snyggt direkt.
  • Anonym (M)
    puss skrev 2013-04-29 13:02:32 följande:
    Det passar nog dig.
    Tack, antar jag. Kan se det som en semi-permanent accessoar.
  • Anonym (??)

Varför inte vara ärlig och stå för det som hänt istället för att försöka dölja det? Det går ändå inte att dölja helt, så du lär få frågor ändå. 

• Anonym (M)
    Anonym (??) skrev 2013-04-29 13:09:32 följande:
    Varför inte vara ärlig och stå för det som hänt istället för att försöka dölja det? Det går ändå inte att dölja helt, så du lär få frågor ändå. 
    Läs mitt tidigare inlägg. Tänker svara som det är men vill inte se ut som skit för det. Du skulle väl försöka sminka över en enorm finne mitt i ansiktet istället för att bara förklara för alla att "jag står för min finne och tänker inte dölja den"?
  • Anonym (usk akuten)

mitt enda råd är att försöka kyla ner läppen.

• pellepelle
    Anonym (M) skrev 2013-04-29 13:12:53 följande:
    Läs mitt tidigare inlägg. Tänker svara som det är men vill inte se ut som skit för det. Du skulle väl försöka sminka över en enorm finne mitt i ansiktet istället för att bara förklara för alla att "jag står för min finne och tänker inte dölja den"?
    Ok då frågar jag: Vad är det som har hänt?
  • Queenie70

Det är väl få saker som är så beklämmande för omgivningen som att se nån komma struttande med en misshandelsskada som man försökt sminka över. Stanna hemma är mitt tips om du inte vill att folk ska se nåt.

Dessutom köper jag INTE ALLS att du verkligen försökte undvika misshandelsdiskussionen, för då hade du kunnat säga att du sprungit in i en dörr eller nåt, och INTE lagt tråden under "misshandel" Du vill visst ha en diskussion om detta....  

• Zayco
    Queenie70 skrev 2013-04-29 14:19:56 följande:
    Det är väl få saker som är så beklämmande för omgivningen som att se nån komma struttande med en misshandelsskada som man försökt sminka över. Stanna hemma är mitt tips om du inte vill att folk ska se nåt.

Dessutom köper jag INTE ALLS att du verkligen försökte undvika misshandelsdiskussionen, för då hade du kunnat säga att du sprungit in i en dörr eller nåt, och INTE lagt tråden under "misshandel" Du vill visst ha en diskussion om detta....  
    Håller med
  • Anonym (M)
    Queenie70 skrev 2013-04-29 14:19:56 följande:

Nej, jag vill inte ha en diskussion. Men folk kommer hålla på ändå, och hela tråden fylls med "varför påstår du att du sprungit in i en dörr?" osv.
  • Queenie70
    Anonym (M) skrev 2013-04-29 20:44:48 följande:
    Nej, jag vill inte ha en diskussion. Men folk kommer hålla på ändå, och hela tråden fylls med "varför påstår du att du sprungit in i en dörr?" osv.

Skitsnack. Om du inte ville få igång folk hade du inte lagt tråden under misshandel.
  • Anonym (M)
    Queenie70 skrev 2013-04-29 20:59:12 följande:

Skitsnack. Om du inte ville få igång folk hade du inte lagt tråden under misshandel.
    Jaha. Vad spelar det för roll ändå?
  • Queenie70
    Anonym (M) skrev 2013-04-29 22:03:33 följande:
    Jaha. Vad spelar det för roll ändå?

Det spelar stor roll i ett detbattforum när ttådstartaren påstår att hon inte vill få frågor angående en sak som hon ändå vill diskutera.
  • Insatt

Varför skulle folk vilja medverka till att hjälpa dig att dölja att du fått fläskläpp när du hintar starkt att du fått stryk av nån?

">

• Anonym (hm)

Jag har en fläskläpp utan att ha blivit slagen. Det kallas munsår ^^

• pellepelle
    Anonym (hm) skrev 2013-04-29 22:32:45 följande:
    Jag har en fläskläpp utan att ha blivit slagen. Det kallas munsår ^^
    och döljtips för det skulle du inte fråga om under misshandelsfliken...
Svar på tråden Dölja fläskläpp?