Inlägg från: Ljushuvud |Visa alla inlägg
  • Ljushuvud

Varför är Iranska/persiska tjejer så vackra, snygga och exotiska? mycket snyggare än blonda tjejer

Har inte orkat bemöda mig med att läsa alla inlägg,, säkert några som t.o.m. är vettiga.

Vad är problemet? Skulle kunna vara en tråd om rödhåriga! Eller om snyggaste danska killen... Toooootaalt ointressant och mer än märkligt ställd fråga från TS!

Men det som är intressant, är VARFÖR ingen ser alla dessa tjejer från den vardag de kommer från. Att samtliga kommer från länder där det med stor sannolikhet är med fara för sina liv som de visar upp sig framför en kamera. Eller att de har så väldigt mycket mer smink och smycken än alla "tråkiga" tjejer. (Med "tråkiga" så var jag ironisk och riktade snarare en liten fet spark i ändan mot de som inte ser eller förstår,,, de som inte vill eller får bry sig om tjejerna som person, utan ser till den snygga fasaden. Som består av smink, smycken och scarf)

• Ljushuvud

Håller med A82,, skönheten finns över allt! MEN vissa religioner tillåter den inte! (Intressant dock att försöka förstå och beskriva vad som är själva initiatorn till att kvinnor inte skall få vara kvinnor, utan att de i stället skall gömmas undan och hållas instängda, bakom smik, skynken och låsta dörrar, med ALLA omgivande männens totala makt över dem, att bestraffa och förgöra.

Så är det!

Men vill man inte se så kan man inte se! Vill man kriga så gör man! Är man svag och feg gömmer man sig bakom en religion! 

• Ljushuvud

Anmäl då! Tveka inte!!!

Jag har blivit "anmäld" flera gånger, för att jag uttrycker mig, och att jag generaliserar,, även om JAG är helt säker på att jag inte gjort fel eller haft för avsikt att göra något fel. Startade t.o.m. en tråd om det,, som togs bort!

Viktigt att man får ha sina åsikter, och att man får uttrycka dem! Men det är viktigt att man tar ansvar för dem! På samma sätt som det är viktigt, kanske än mer viktigt att man tar ansvar för sin egna reaktion när någon har tankar och åsikter som förmedlas i t.ex. ett forum.

Får man använda svordomar? Eh, nej det är ju helt förbjudet... vilket är riktigt märkligt?! Förmodligen någon mindre kompetent moderator som inte kan hantera en situation där det ställs krav på de som driver t.ex. denna sajt.

ops,, rycktes med lite där,, totalt OT!

Skönhet finns över allt! T.o.l. så är bara denna typ av skönhet något som finns på bild och skapas för att finnas på bild, men det finns massa sura och bittra toner som kommer med TS åsikter!

Ovanligt är spännande och ofta mer attraktivt initialt än invant och vanligt! Men när man ser vad som händer och betyder något mellan människor,, då är det inte "skönhet på bild" som vinner! T.o.l.!! Men det finns starka kommersiella krafter som gör allt för att det skall vara så!

• Ljushuvud

Avundsjuk,,, nje tror att TS är lite mindre seriös och kanske inte så "mogen",,,

• Ljushuvud
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-04-30 10:38:32 följande:
    Jag var lite sarkastisk där
    I know,, men du var faktiskt ironisk på ett bra och tydligt sätt,, som jag försökte "använda" för att förtyliga.

Cool
  • Ljushuvud
    Essie1984 skrev 2013-04-30 10:49:11 följande:
    Sådär sminkade min mamma mig när jag var barn och skulle klä ut mig till påskkärring! Oops...! :p
    Men visst var du söt?!!
  • Ljushuvud

Det håller jag med om!

Jag försökte få in lite debatt om just utseende och sociala problem, som t.ex. religion. På något sätt så är ju människor som vi är och vi har våra "könsroller" och vi agerar utifrån våra genetiska förutsättningar. Vilket innebär att det är rätt elakt att "stänga" in en kvinna med hjälp av t.ex. "kläder",, kvinnor vill ju synas och uppfattas som visuellt attraktiva, vilket nog leder till för mycket smink och andra attribut. (Bara ett litet resonemang)

• Ljushuvud

Samma problem med t.ex. kinesiskor,, de vill väldigt gärna se europeiska ut. Jag förstår inte riktigt varför! Skönheten finns i människan! Iranskor är definitivt inget undantag! Varken åt det ena eller andra hållet. Svårt att ta tråden på riktigt allvar. Som att säga att Samantha Fox var den snyggaste kvinnan på jorden, på 80-talet, eller om det var 90? Vad var det för snyggt med henne? Hon visade mycket hud! Porträtterades i förföriska poser... snygg? NEJ! Inte på grund av sitt utseende i alla fall!

Svar på tråden Varför är Iranska/persiska tjejer så vackra, snygga och exotiska? mycket snyggare än blonda tjejer