Hjälper Cipralex mot ADHD?
Som rubriken lyder. Jag vet att det säkert finns en medicin avsett för ADHD, men kan Cipralex ha någon positiv effekt på ADHD?
Någon som vet? Eller någon som kan tala av egen erfarenhet?
Tacksam för svar!
Som rubriken lyder. Jag vet att det säkert finns en medicin avsett för ADHD, men kan Cipralex ha någon positiv effekt på ADHD?
Någon som vet? Eller någon som kan tala av egen erfarenhet?
Tacksam för svar!
nu har jag mailat min öppenvårdsmottagning så får jag se vad de svarar.
Men Cipralex kan man väl äta fast man har adhd utan att det förvärras? Jag menar ifall man äter det för depression.
Jag har ätit alla tänkbara mediciner mot ADHD!
Cipralex är i första hand ett depp medel men funkade jätte bra på min ADHD!
Verkligen värd att pröva!!
Concerta åt jag i 8 år och inget jag kan rekomendera...
Min sambo äter concerta och cipralex, cipralexet i första hand mot deppression men enl hans läkare så kan kombon verka bra ihop mot själva adhdn också.
Det är jättevanligt att personer med ADHD får depression och då har de nytta av cipralex!
Okej, tack för svara allihopa. En ny fråga, eller ja, samma egentligen. Hjälper Sertralin mot ADHD? Hmm..
Funkade inte för mig blev manisk av den!
Alla e ju olika så e det bara men av egen efarenhet vet ja ju att concerta å ritalin e helt värdelösa för just mej ialla fall...
Gick ner massa i vikt blev manisk å fick ett "
Pundigt " betende ...
Men som jag sagt flera gånger alla e ju olika ..
Plus att det inte har gjorts några långa kliniska prover på concerta å ritalin ...
Me andra ord hur e man efter tjugo år me metylfenidat baserade mediciner det e de ju ingen som vet ....
Kolla bara på biverkningarna tics ökad ångest oro kassa mage ...
Å som jag sa innan så kommer nog concerta förbjudas för att den e ej bevisad effektiv å på gränsen till farlig..
Personligen slöt jag med concerta efter 8 år självmant då minnet blev total kasst, inlärningsproblem, psykos symptom...Dessutom fick jag så mycket tics att det inte gick att visa sig ute. Hjärtat har fått sig en smäll och är inte helt kryt efter concertan!
Kan inte rekommendera concerta längre än 1år för tro mig effekterna blir bara värre och värre....
Jag tror att vi har kommit av oss lite i tråden här. Jag frågar inte vilken medicin som fungerar mot adhd, utan jag undrar helt enkelt NU om sertralin (som jag tar mot depression) kan ha någon som helst effekt mot adhd? Cipralexet har jag redan fått svar nu, nu undrar jag om Sertralin.
Ifall någon vet?
Är det inte mycket bättre att du diskuterar detta med den behandlande läkaren?
Jag har adhd och äter sertralin, fungerar mycket bra mot humörsvängningarna och känsligheten som jag har pga min adhd.