• Anonym (irriterad)

Svärmor överlycklig när hans ex blvit med barn

Jag och svärmor har en väldig bra relation tycker/tyckte jag. Vi kommer bra överrens och har några gemensamma intressen. Dock blev jag VÄLDIGT BESVIKEN när vi:

En dag när vi kommer hem till henne, så ser hon sååå glad ut att hon nästan ska spricka. Ställer sig framför oss och säger hon: GIssa vad! XXX ska ha barn!! och börjar gråta av lycka. Det är min mans ex som ska ha första barnet med sin nya man. Min reaktion var... öh..jaha vad kul då...var och varannan får barn nu ( men varför går hon runt och suckar av glädje för just exets skull?)

Min man och exet var tillsammans i 13 år! innan han träffade mig. Så hon har väl sett exet lite som sitt barn oxå. De har väl hörts lite då och då trots att det har varit slut länge- oxå störigt men ok...! Nu har jag och min man två små barn tillsammans och jag vet att det är mig han älskar. Inget tvivel.

Som sagt, det är min mans ex och jag gillar henne inte. Hon betedde sig otrevligt mot mig när jag och min man blev ihop.  Så det STÖR mig att svärmor hade sån glädje reaktion när hon hade fått veta att exet skulle ha barn.

Överdriver jag när jag blir såhär irriterad?
    Svärmors reaktion, betyder det att hon saknar sin gamla svärdotter?
    Hjälp mig analysera svärmors reaktion!

• Svar på tråden Svärmor överlycklig när hans ex blvit med barn
  • Anonym (Mara)

Någon din svärmor tycker om ska ha barn. Se det helt enkelt så.

• pellepelle

Om man träffat och umgåtts med en annan kvinna i 13 år kan det ju faktiskt hända att man blir vänner, oavsett om det är en jobbkollega eller svärdotter. Det minskar ju inte hennes glädje över sina barnbarn

• Anonym (släpp det)

Hon är glad för att en person som står henne nära ska få barn, kanske är det väldigt efterlängtat och hon kanske har haft svårt att bli gravid...? Det är väl inte din svärmors fel att exet betedde sig otrevligt mot dig? Vet svärmor ens om det?

• Anonym (A)

Ja du överdriver. Trodde först det var din man exet skulle ha barn med. Då hade jag förstått om du blev arg för att svärmor blev glad. Flört

• Baloo81

Bara för att exet är otrevlig mot dig så behöver ju inte alla släppa henne bara sådär. Svärmor har ju känt henne i över 13 år. Hon är glad för hennes skull.

• Fiona M

även om svärmor vet att exet betett sig illa mot dig (?) så har hon en relation till exet som inte inverkar på hennes relation till dig.

att vara glad för andras skull är inte en diss mot dig. 

• Vinterankan

Exet kanske haft svårt att få barn och svärmor vet om det och därför blir superglad för hennes skull. Min kollega försökte få barn i flera år innan det tog sig och jag reagerade faktiskt mer på när han berättade att han äntligen skulle bli pappa än vad jag reagerade när jag själv blev gravid "enligt plan".

• Anonym (irriterad)

Ja, hennes reaktion visar väl att hon tycker mera om exet än om mig. Klantigt och visa det framför mig. Jag tog faktiskt illa upp. Men det är bra då vet jag vad hon känner för exet.

Svar på tråden Svärmor överlycklig när hans ex blvit med barn