• AndersFl

Den största skithålan i hela Sverige..

Ja ni som växt upp i en mindre byhåla där de flesta är inskränkta bondlurkar förstår vad jag menar.

Själv vill jag utmåla Gamleby i Västerviks kommun som den mest inskränkta byhålan. Här får man inte sticka ut eller sticka upp. Alla ska vara intresserade av sport och det högsta nöjet är att supa sig full och slåss på folkets park en fredagkväll.

Är man sedd som udda eller lite egen finns risk att man åker på stryk av byns värstingar.  Och råkar man ha en intelligens eller verbal förmåga över genomsnittet så blir man utfryst och sedd som en som "inte vet vad han snackar om".

Kom igen alla infödda bybor (eller före detta). Vilken är den största skithålan i Sverige?

• Svar på tråden Den största skithålan i hela Sverige..
  • Cal XVI Gustf
    ereois skrev 2013-05-02 00:32:31 följande:
    Slänger in samtliga småorter i denna kommun i ekvationen. Arbetar "bara" i Valdemarsvik och bor på annan ort, men herrejössesiminlåda vilka historier som berättas.
    Området kring Tryserum verkar vara värst av dem alla, om allt som sägs stämmer måste det råda något slags hillbilly-redneck-kultur där. Polismyndigheten göre sig icke besvär, där har man sina egna "lagar"...
    Låter intressant... kan vi få några exempel?
  • Wimlan

Tååtan: jag har varit hemlös i dessa trakter, men också haft bostad i Kinna, Skene och Björketorp. Vet inte vad som är värst - bostad i Skene eller hemlös i Skene? Det sista var jag folkbokförd på församlingen och när jag flyttade till en husvagn i Vinslöv i Skåne, skickade jag ett flyttkort till polisen i Kinna, Kling och Klang och gänget Fast det är länge sen nu... Hua, vilka minnen man får.. Sundholmen, Örby, Fotskäl..

• Apopan

Är Gamleby verkligen värre än Överum? De v-vikare jag känner säger att en behöver ett paket sobril bara en åker igenom Överum då det ligger en tjock dimma av ångest i "byn"... Har en vän som blev totalt utstirrad och utfrågad på en personalfest för att han bar en lila skjorta när han jobbade där. De tyckte det var lite väl "feminint" så att säga ^^

• Vårt  gården

Den största skithålan är stureplan Skrikandes bondadjävlar går där krattar halm''

Vill så mycket mer än bara knulla
  • AndersFl
    Apopan skrev 2013-05-02 01:04:26 följande:
    Är Gamleby verkligen värre än Överum? De v-vikare jag känner säger att en behöver ett paket sobril bara en åker igenom Överum då det ligger en tjock dimma av ångest i "byn"... Har en vän som blev totalt utstirrad och utfrågad på en personalfest för att han bar en lila skjorta när han jobbade där. De tyckte det var lite väl "feminint" så att säga ^^
    Nej Överum är ingen höjdare heller, jag förstår vad du menar med ångestfylld håla... haha. Trots allt kanske det är lite roligare i Gamleby, men det är ett väldigt inskränkt klimat. Det märker man bara man vistas i Gamleby centrum en förmiddag.

Finns väl 2 alkisar i hela byn som förhöjer stämningen lite, annars är det mest stendött.

• AndersFl
    MissMf skrev 2013-05-02 00:43:17 följande:
    I underbara Västervik så startades de en "gossip girl" blogg för o kunna hänga ut alla optimalt o sprida osanningar.. Den blev polisanmäld rätt fort dock..
    Intressant. Vad var det då för personer som hängdes ut?

• LillGris

Varenda jävla ö i stockholms skärgård. Jag har den stora "turen" att vara ö-bo sen generationer tillbaka så jag blir inte skändad, men har ma inte släktband sen 1700talet så har man inget där att göra..suck.

• I love me
    Aileen Allannah skrev 2013-05-01 22:09:18 följande:
    Så vitt jag vet så är det en jäkligt stor skillnad på Rimbo och Norrtälje... För att inte tala om den där byn lite mer norrut...

Har jag skrivit att Rimbo & Norrtälje är lika?!  Du borde nog läsa vad jag skrev som svar på det jag citerade!!

"LängtansBlåaBlomma" skrev att Rimbo ligger långt från närmsta civilisation och jag svarade att Rimbo ligger hyfsat nära Norrtälje som är rätt okej.

Vad är det du inte förstår med det?   
Svar på tråden Den största skithålan i hela Sverige..