• Anonym (L)
    Anonym (stolt) skrev 2013-05-01 08:17:37 följande:
    De är anmälda och har fått massor av kritik redan. Socialsekreterarna måste våga ha råd i ryggen och VÄGRA anlita dem för utredningar.

Men de har inte förlorat sitt tillstånd att bedriva HVB-verksamhet så då har väl inte socialstyrelsen inte ansett att det finns sådana stora brister på Bromstensgården. Socialsekreterare är bara vanliga tjänstemän och styr inte över vilka resurser de ska ha eller vilka hem de ska ha avtal med. Du får vända dig återigen till socialstyrelsen eller dina politiker.
  • Anonym (L)

Alla verksamhetet inom vård, omsorg och socialtjänt blir synade  av socialstyrelsen. Det är inget märkligt och inte heller att få förbättringspunkter.

Ditt inlägg är lika dumt som att det skulle vara undersköterskor som styr över resurserna till äldreomsorgen. Prata med dina politiker.

• Anonym (L)
    Anonym (***) skrev 2013-05-01 20:17:53 följande:

fortsättning..... bebis fot ramlade ner på datorn...... ligger i min famn och sover

Soctanter är extremt lågutbildade och arbetar enbart genom godtycke. Soctanter måste ha en licens som kan dras in när dem begår lagbrott och tjänstefel, så är det inte idag och därav fortsätter deras barnmisshandel år efter år!  

Med lågutbildad brukar man mena personer som saknar gymnasieutbildning. Jag tror att du menade legitimation och inte licens, det är i sådana fall en sak för socialstyrelsen som utfärdar licenser eller regeringen som stiftar lagarna. Som det är just nu så krävs ingen speciell utbildning för att få arbeta som socialsekreterare, de flesta är socionomer men det är upp till arbetsgivaren att bestämma.

Självklart arbetar inte socialsekreterare ut efter eget godtycke utan efter lagen. Det är därför en enskild socialsekreterare inte kan självsvådligt bestämma saker som vi försöker förklara för dig... 
  • Anonym (L)
    Anonym (***) skrev 2013-05-01 20:14:36 följande:

Jag hade ett långt samtal med socialtsyrelsen igår angående de lagbrott som soc redan har begått i mitt ärende. 
    Kvinnan jag talade med berättate då att trots alla anmälningar emot soc så händer aldrig någonting!

Jag lovade att anmäla trots allt (på inrådan från henne) men kommer vänta tills mitt barn är hemma igen!

Tyvärr vågar inte föräldrar anmäla medans barnen är kidnappade och när barnen kommer hem vill familjen bara lämna h-vetet bakom sig!

Socionomutbildningen MÅSTE SKÄRPAS         
    Socialstyrelsen kan dra in tillståndet för HVB-hem om de inte uppfyller de krav som finns, att de inte har gjort det betyder väl då att det inte är så allvarliga brister på Bromstensgården.
Svar på tråden Hur kan ni socionomer fortsätta skicka klienter till Bromstensgården?