• Lillajaget

Ger ni era barn under 3 år hamburgare och läsk?

Med inspiration ifrån en annan tråd så undrar jag nu om ni ger era barn som är under 3 år hamburgare från exempelvis Mc Donalds, Burger King, Max m.m och/eller läsk som exempelvis Coca Cola, Fanta osv?

Skriv gärna en rad och förklara dig mer. Motivera ditt svar, varför gör du det eller varför inte?

Hoppas på en spännande diskussion

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ger ni era barn under 3 år hamburgare och läsk?
  • sextiotalist

När mitt barn var i den åldern så var hans äldre syskon tonåringar och när det var helg så fick de dricka cocacola, äta chips och då fick deras lillebror smaka, men han var nöjd med att smaka, åt hellre oliverna

• SuzR

Inte läsk men saft när hon är sjuk och behöver vätska och hamburgare har hon fått smaka men tyckte inte om det så det har vi inte provat igen.

• Daniel 723

Hamburgare fick vår son när han var tre men han gillar fortfarande bara vatten så ingen läsk. Glad

• Flickan och kråkan

Inte före 3 år men efter 3 år har båda ätit hamburgare. De äter bara hamburgare och cheeseburgare naturell så helt ok tycker jag. Båda ratar dressing, ketchup etc. Läsk har ingen av dem druckit. Vi föräldrar dricker inte heller läsk. Tror inte de skulle gilla kolsyran heller om jag ska vara ärlig. Jag har inga våghalsar vad gäller mat och dryck . Läsk ser jag inget syfte med alls att ge mindre barn. De kommer ju att hamna i en ålder då de kan köpa själva så småningom i alla fall. 

• tundra

Han har smakat hamburgare men tycker inte om det.
    Typ happy meal med Chicken Nuggets kan han äta när vi är på stan 2-3 ggr per år. Till blir det äppelbitar och juice eller Ramlösa.

Läsk är totalt onödigt.

• Margaux

Mitt barn äter pommes frites och det är allt som passar från den typen av serveringsställen.
    Då blir det ju relativt lite intressant för oss andra att gå dit, man kan ju helst inte bara äta salta pommes.....

Han har aldrig velat smaka läst och hamburgare.  

• SockerStinn

De får äta hamburgare men fördrar chicken nuggets. Same shit.

Läsk tycker de inte alls om, inget jag sörjer. 

• mrsStatham

Är det inte ganska få 3 åringar som tycker om läsk?
    Kolsyran är ju ganska påtaglig liksom, brukar inte alls vara populärt hos barn under 5 typ. 

Bara två saker är oändliga
  • gnuttenn

Ingen läsk. Men visst har det hänt någon gång att vi äter hamburgare ute. Men inte så ofta. Smidigt om man åker bil långt osv

• TeaT

En gång varannan vecka handlar jag och 2-åringen med oss mat hem från McDonalds (pappa jobbar kväll/natt de dagarna). Vi tar då varsin burgare och delar på en liten pommes frites, dricker vanligt vatten från kranen hemma. Jag brukar även komplettera med grönsaker som vi har hemma. Alla andra dagar äter vi hemlagad mat som vi dricker vatten eller mjölk till så jag ser inte dessa två snabbmatsmål per månad som något problem.

Varför? För att det var ett snabbt sätt att få middag en dag när jag hade migrän och inte orkade/klarade av att laga mat, samtidigt som det blev ett roligt avbrott i vardagen att slippa laga middag efter jobb/dagis och därför forsatte vi med det.

Svar på tråden Ger ni era barn under 3 år hamburgare och läsk?