• Aprille

Vad vill den stirrande mannen?

Hej Familjeliv! Är ny här men har märkt att det finns många kloka och vana drömtydare här så jag vågar slänga ut mina "funderingar" kring en återkommande dröm här! Då och då men inte så ofta har jag sen min barndom fått besök på nätterna av en liksom färglös man som liksom bara stirrar på mig! Verkligen allt med honom är färglöst alltså skägget ögonen hans kläder! Jag kan inte ens säga vilken hudfärg han har det är så svårt att fånga i ord! Vi står som i en dimma ingen av oss säger någonting det är inte hotfullt men mycket intensivt! På senaste tiden har drömmenkommit allt oftare! Känner mig inte rädd men lite vilsen vad tror ni drömmen vill säga mig?! Kloka tankar välkomnas varmt!

Älskande. Dansande. Levande! Stolt mor till tonårsson, djärv utforskare av kosmos.
  • Svar på tråden Vad vill den stirrande mannen?
  • Madraykin

Som regel brukar huvudpersonerna i drömmarna representera olika sidor hos en själv. Finns det något hos denne man som påminner om egenskaper hos dig själv? Tex att du ibland känner dig grå, alldaglig, färglös, flyktig, svårdefinierbar, att du inte syns så bra i mängden etc? Eller att du känner en rädsla för att "bli sådan"?

Svar på tråden Vad vill den stirrande mannen?