• SuzR

Arbeta 75%

Jag och min sambo jobbar heltid och vi har en två åring. Jag tycker det funkar bra, jag har bra flextid och slutar nästan alltid lite tidigare ändå. Man får ju också tänka lite på pensionen som blir påverkad om man jobbar deltid/halvtid i flera år. Men när vi får vårt nästa barn kommer jag gå ner till 75 % men målet är att jobba heltid senare i livet. Tycker det är roligt att jobba

• SuzR

Jag kan också gå kl 15 varje dag men måste ju ta igen det nån gång;) ibland är jag på jobbet tidigt för att gå tidigare. Jag upplever det ibland som att folk stör sig på att jag jobbar heltid och har barn (en två åring).

• SuzR
    Mirali skrev 2013-05-01 20:36:15 följande:
    Om du upplever att folk stör sig kanske det beror på att de har svårt att förstå hur du kan tycka att det är värt det. Inte samma sak som att tycka att det du gör är fel.

Jag skulle aldrig vilja jobba heltid så länge jag hade små barn. tror inte jag skulle klara av det psykiskt heller, skulle aldrig hinna med att sköta mat och hushåll OCH umgås iaf lite grann med barnen på de få timmar man får över per dygn.

Det betyder inte att jag stör mig på att du gör på ett annat sätt och tycker det går bra. Snarare tvärtom, kred till dig. Men jag fattar inte hur det skulle gå...

ja så kan det vara. Nu är det absolut görbart när vi har ett barn men när vi får nästa kommer jag som sagt gå ner i tid efter mammaledigheten. Fast egentligen undrar jag väl hur folk orkar bry sig om hur andra jobbar, det är ju upp till var och en men såklart får man tycka att det inte är värt det.
  • SuzR

Jag jobbar från 8-16.30 hur många timmar det nu blir och tycker det är jättekul. Det finns många som tycker det.

Svar på tråden Arbeta 75%