• QueenBeee

Färga håret med tusch-/markeringspenna?

Jag en av dem som inspireras av Yohio (och många andra som vågar sticka ut) och blev nyfiken på hur han tillfälligt färgar topparna. Jag upptäckte att han använde markeringspenna (som man ser här vid 10:46 och några sekunder framåt www.svtplay.se/video/1175711/del-1-av-8) och blev just inspirerad. Min födelsedag närmar sig och jag kunde tänka mig att göra samma sak med mina toppar med flera olika färger. Men sliter inte det här en del på håret, även om det inte är så mycket? Och skulle tusch funka lika bra? (Det är väl i stort sett samma sak?)

• Svar på tråden Färga håret med tusch-/markeringspenna?
  • kemp

Hej! 
    Du ska nog inte använda markeringspenna..
    Testa istället hårmascara som bl.a. finns på Kicks, i flera olika färger. Det är dessutom vårdande för håret!

Hair Mascara är en urtvättbar hårfärg! På ett par minuter kan du på ett enkelt och roligt sätt ändra din stil helt och hållet eller bara förbättra din look!

Formuleringen är mycket mild, fri från alla typer av skarpa tillsatser som t ex ammoniak eller peroxider och passar därför känslig hårbotten.
    Innehåller vårdande ingredienser som Keratin och D-panthenol, vilka hjälper till att stärka och skydda håret. Kan även användas under graviditet. 

http://www.kicks.se/isadora/har/harfarg-c283/hair-mascara-p18260#product-info-read-more

• QueenBeee
    kemp skrev 2013-05-02 13:34:35 följande:
    Hej! 
    Du ska nog inte använda markeringspenna..
    Testa istället hårmascara som bl.a. finns på Kicks, i flera olika färger. Det är dessutom vårdande för håret!

Hair Mascara är en urtvättbar hårfärg! På ett par minuter kan du på ett enkelt och roligt sätt ändra din stil helt och hållet eller bara förbättra din look!

Formuleringen är mycket mild, fri från alla typer av skarpa tillsatser som t ex ammoniak eller peroxider och passar därför känslig hårbotten.
    Innehåller vårdande ingredienser som Keratin och D-panthenol, vilka hjälper till att stärka och skydda håret. Kan även användas under graviditet. 

www.kicks.se/isadora/har/harfarg-c283/hair-ma...#product-info-read-more
    Den blåa var ju riktigt snygg!
Svar på tråden Färga håret med tusch-/markeringspenna?