Hur göra när bonusbarnet inte vill komma till oss?
Min sambo har en son som är över 10 men under 15, som från start har hatat mig som pesten.
Jag har försökt ställa mig in, köpa saker till honom, försökt prata med honom, försökt ta båda barnen på aktiviteter när han är här, göra saker tillsammans som en familj, och jag har försökt hålla mig undan, inte lägga mig i, inte störa bara hålla mig på min kant när han är hos oss, men inget fungerar.
Nu har det gått så långt att sambons son kräver att pappan ska komma hem till honom, för han vill inte komma till oss. Vad ska vi göra? Det sårar både sambo och min dotter, och vårt kommande barn när han ställer såna krav, det är över 40 mil resväg mellan, och sambon säger att han vill träffa sin son, jag säger att det blir ju inte riktigt rätt om sonen ska sätta reglerna, vi kan ju inte exkluderas som familj var tredje helg för att sonen inte gillar oss? Det måste ju finnas ett sätt att samexistera?
Det är bara jag som han hatar, min dotter går bra att leka med, men han blir otroligt otrevlig så fort jag är i samma rum. Jag kan inte ens sitta vid samma bord och äta de gånger han är hos oss, och det blir alltid bråk när han ska komma för att jag känner att mitt hem inte är mitt hem, utan jag är bara där på nåder, och ska helst inte märkas de gånger hans son kommer.
Jag ogillar inte pojken, jag har försökt komma honom närmare, utan att tränga mig på, men det finns inte ord för den avsky han visar.