• Greger08

Hur undviker jag bedragare och oseriösa köpare på Blocket

Hej,

Blocket är bra (lite dyrt kanske). Mitt första problemet är att varje gång jag lägger upp något och så får jag 20 tals mail från totalt oseriösa personer och till och med rena bedragare mail. 
    Mitt andra problem är att jag känner en olust att jag inte vet vem jag har och göra med på Blocket! Tradera är bättre där. 

/G

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-06 13:06
    Nu kan jag tipsa om www.SettleBox.com som jag provat i helgen när jag sålde massor av saker på Blocket. Byggt av ett bolag i Malmö. Verkligen helt magiskt.

Tack Madde för tipset!

• Svar på tråden Hur undviker jag bedragare och oseriösa köpare på Blocket
  • Philippa

Omöjligt att undvika..... tyvärr.

• Blåbäret0

För mig har de hjälpt en del att skriva "ej kompis-priser" för att sålla ut de oseriösa...!

• Elien

Nu har jag varken köpt/sålt på blocket men på andra ställen. Som på fb, oftast har det ju gått bra. Där finns admin som kan blocka de som inte sköter sig och som man kan vända sig till vid behov

Skulle avstå från att lägga upp mobilnummer ev. namn om väldigt ovanligt i området. Sålla bland mailen. En som ställer fler frågor om ev skick ber om fler bilder osv.  är bättre. E det mycket språkförbistringar prat om kompispriser osv så sluta tacka nej eller säg att du redan har en köpare. Prutare behöver inte vara oseriösa man kan alltid tacka nej. Sen finns ju de som kanske mest e nyfikna men kanske egentligen inte vill köpa just nu. Du kan beroende på mötas på en mer allmän plats. Men oseriösa tror jag e svårt och komma ifrån du får helt enkelt gå på magkänsla och och hoppas att den 21 e seriös.

Men visst tom tradera kan kännas bättre i och med omdömmessystemet men allt går kanske inte så bra och sälja där.

H född 091017
Svar på tråden Hur undviker jag bedragare och oseriösa köpare på Blocket