• Dr Mupp

Vad för säkerhetsprylar behöver man i bilen?

Förutom såklart bilstolar till barnen vad behöver man för grejer i bilen. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Svar på tråden Vad för säkerhetsprylar behöver man i bilen?
  • Dr Mupp

Jag tänker överlag. Inte bara barnen. 

Jag ska precis köpa min första bil och funderar helt enkelt på vad man behöver i bilen om nått skulle hända.  

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    momomo skrev 2013-05-03 21:37:12 följande:
    Håller med och lägger till varm mössa, tändare, värmeljus, 1.5 L-flaska med hyfsat fräscht vatten, verktygskit (åtminstone flat+kryssmejsel, shiftnyckel, polygrip, morakniv, ståltråd, eltejp), något ätbart som man inte äter upp i onödan (typ försvarets kex eller liknande), liten brandsläckare.

Jag resonerar så att om bilen lägger av, så är det säkert -25 grader och jag befinner mig mitt i ingenstans och hjälp kan vara långt borta 
    Eftersom jag lär åka 99% i stan så känns det som att risken att bilen dör mitt ute i ingenstans i -25 minus inte är så stor.

Svar på tråden Vad för säkerhetsprylar behöver man i bilen?