• Mirella85

ni som gjort ultraljud tidigt i graviditeten.

Jag undrar i vilken vecka ni varit och gjort ert tidiga ultraljud och hur mycket såg ni?
    Är nämligen orolig för missfall och vill göra ett tidigt ultraljud. för vul kan jag tydligen inte boka om jag inte har någott besvär men ett tidigt ul kan jag boka in utan behöva ha en anledning.

så tänkte se när är det lönt o göra ett tidigt ultraljud

Har värdenst underbaraste son
  • Svar på tråden ni som gjort ultraljud tidigt i graviditeten.
  • Mabaja

7+6 som tidigast. Och såg hjärtat slå

• Readhead

Jag gjorde ett ultraljud i v7 och då syntes bara fostersäcken (jag gjorde inget VUL utan ett ultraljud på direkt på magen).
    Sen gjordes ett till i v11 och då såg det ut såhär.

Vilken vecka är du i?

• Hannathu

gjort v 7+? med flera graviditeter och då har det inte varit svårt att se hjärtanen slå, men det har inte betytt att de överlevt för mig tyvärr.

• Mirella85

Jag har gjort ett i v 7 med min första son men då såg jag bara hjärtat slå och en boll typ.

vill gärna se lite mer än bara hjärtat denna gången så undrar hur mycket såg ni?

Vet att på vul kan man se allt för man kommer närmare.. hade gärna gjort det i stället men tyvärr finns här inte möjlighet o boka ett sånt bara för man är orolig.

• Mirella85

Jag är i v 8 (7+5) nu men har haft ett missfall nyss så är extra nojig denna gången.

• Hannathu

v 9+ börjar det gå att urskilja huvud, armar och ben men det ser inte ut som en bebis
    v12 + börjar det se mer ut som en bebis

• Mirella85
    Hannathu skrev 2013-05-03 09:45:54 följande:
    v 9+ börjar det gå att urskilja huvud, armar och ben men det ser inte ut som en bebis

v12 + börjar det se mer ut som en bebis

okej tack för ditt svar.. får väl helt enkelt vänta då och hoppas denna månaden går fort. Eller försöka se om gyn är snälla och tar in en för kontroll efter ett missfall i bagaget o oro.
  • Hannathu
    Mirella85 skrev 2013-05-03 09:50:17 följande:

okej tack för ditt svar.. får väl helt enkelt vänta då och hoppas denna månaden går fort. Eller försöka se om gyn är snälla och tar in en för kontroll efter ett missfall i bagaget o oro.

Förstår hur det känns, fick sonen efter 7 missfall
  • angeldevil

Här jag bor kan man boka privat om man vill se tidigare. Då får man betala en peng men de e de ju värt om man är orolig.

• viseversa

V.5 såg bara fostersäcken ingen foster.
    V.8 såg ett tydligt foster med armar och ben.
    V.12 såg VÄLDIGT tydligt foster.

• MissJane

Var in akut i v 8 med magsmärtor.

Då gjordes VUL och vi såg ett litet knyte därinne och bm kunde se hjärtslagen.

• Mirella85
    angeldevil skrev 2013-05-03 10:13:37 följande:
    Här jag bor kan man boka privat om man vill se tidigare. Då får man betala en peng men de e de ju värt om man är orolig.
    Jag kan boka Ultraljud men inte ett vaginalt ultraljud.
    hade gärna velat ha ett vaginalt då man ser lite mer än bara fostersäcken och hjärtat slå..
    Har värdenst underbaraste son <3
  • Mirella85
    viseversa skrev 2013-05-03 10:16:30 följande:
    V.5 såg bara fostersäcken ingen foster.
    V.8 såg ett tydligt foster med armar och ben.
    V.12 såg VÄLDIGT tydligt foster.
    vaginalt eller med vanligt ultraljud??

Har värdenst underbaraste son <3
  • angeldevil

Ok :( ja va inne på gyn i vecka 10 då jag hade magsmärtor och fick då göra VUL och såg bebis jätte tydligt, armar, ben och lilla hjärtat :)

Svar på tråden ni som gjort ultraljud tidigt i graviditeten.