• SupersurasunkSara

Lönar det sig att jävlas?

Stäm mamman på HELA boendet kanske? Ta upp detta att barnet far illa av mammans taktik. Låt gärna barnet tala med en kurator också, de står BARA på barnets sida, inte på någon av er.

• SupersurasunkSara
    Anonym (Löna sig?) skrev 2013-05-03 22:07:38 följande:
    Supersurasunk Sara: Känner mig bara så ensam och förvirrad. Nånstans vill jag ju inte det men är ju så ledsen och vill ju barnen det bästa. Så sitter man inför nån som man tänker kan det här som säger att även om det är bra hos dig så kan det vara bättre för barnen att inte vara hos dig. Känns förjävligt faktiskt. Vart vänder man sig i sådana här frågor förutom här?

Vet inte hur jag skulle klara mig utan barnen mer än varannan vecka men så blir man ju samtidigt rädd att man bara utgår från sig själv och mina behov. 
    Jag förstår att det är jobbigt. Ta kontakt med bup eller skolkuratorn och ta upp dina bekymmer. Ta reda på om du kan få lite gratis juridisk rådgivning någonstans, skriv i pappatrådarna här, det de inte vet om vårdnadstvister är inte värt att veta.

När mina barns far höll på och tjatade om att det var orättvist att jag hade båda barnen bla bla bla så blev min äldsta ledsen och ville bo med pappa på heltid för det var mest rättvist och lillasyster mådde inte så bra där (äldsta var då nästan 9 år) och då fick hon tala med kuratorn i skolan och det visade sig att hon inte alls ville bo med pappa men hans beteende fick henne att känna skuld och att hon 'borde' göra det. Kan vara lite samma med din dotter, hon mår inte bra för hon får inte tycka om din sambo, mamman kanske lägger över sin ledsenhet på flickan som känner skuld för att hon inte alltid är med stackars ensamma mamma osv.

Svar på tråden Lönar det sig att jävlas?