• weasley

Semper bifidus, kräks som en gris!

Ja, bebisen här hemma käkar sen en vecka tillbaka endast ersättning, innan delammade vi så gott det gick. Men eftersom hon blev så fruktansvärt hård i magen rekomenderade BVC att ge henne Semper bifidus vid behov (kör semper som vanlig ersättning också).

Dock har vi märkt att de två gångerna hon fått semper bifidus (igår och idag) spyr hon som en stucken gris, det är verkligen otroligt! Hon är en kräkunge i vanliga fall med, men det är verkligen löjligt, haha! Är det här något som flera varit med om?

Sen kan jag passa på att fråga: ni som kör semper bifudus för att hålla magen igång, hur ofta brukar ni behöva ge det? Ger ni dagligen eller bara vid behov, och hur ofta är det i såfall?  

• Svar på tråden Semper bifidus, kräks som en gris!
  • Chocoholica

Hon kanske är allergisk? Det finns en ersättning (Nan HA1) som är speciellt för att minska risken för mjölkallergi. Jag ger min lilleman ett par teskedar katrinplommonpuré (kokt vatten och katrinplommon) varje dag så sköter han magen jättebra.

• weasley

Fast den vanliga går jättebra, hon kräks liksom "normal mängd", men med bifidus bara sprutar det spya ur henne!
    Jag frågade om katrinplommon och messmör, men på BVC sa de att hon är för liten än.. Hon är bara 8 veckor. 

• Chocoholica
    weasley skrev 2013-05-04 09:50:52 följande:
    Fast den vanliga går jättebra, hon kräks liksom "normal mängd", men med bifidus bara sprutar det spya ur henne!
    Jag frågade om katrinplommon och messmör, men på BVC sa de att hon är för liten än.. Hon är bara 8 veckor. 
    Aha... Men testa att ge den vanliga och ge lite kokt vatten mellan måltiderna.
  • capricorn89

Min tjej spydde också helt galet när jag gav den! Men sen började jag blanda 1-2 skopor i den vanliga istället så löste det sig :)

Svar på tråden Semper bifidus, kräks som en gris!