Hur gör jag för att få lust igen?
Min man och jag har varit ett par sedan mer än 4 år. Det första året bodde vi inte i samma stad och sågs bara 1-2 helger i månaden. Jag längtade till dessa helger då jag älskade honom och vi brukade ha sex, även om jag inte alltid var så sugen egentligen. Vi flyttade ihop och i början hade vi mycket sex men sedan avtog det successivt. Vi tog ofta på varandra (vilket vi fortfarande gör), kramades, hånglade osv, men perioderna mellan sex blev längre och längre. Jag bryr mig inte så mkt, men han lider av det. Nu är jag gravid och vi har haft sex 2 ggr på 4 mån, båda gånger de senaste veckorna bara. Jag "tvingade" mig till sex för att bli gravid, ngt han inte vet om. I mina förra förhållanden har det varit upp-och-ner även då och inte ens haft så mkt sex med mig själv. Medan när jag varit singel haft mer sex när jag känt för det och varit kåtare överlag och onanerat regelbundet. Jag älskar min man, han är världens underbaraste och ett liv utan honom kan jag inte tänka mig. Men jag är inte så sexuell längre och det är jobbigt. Tänker mkt på det och blir ledsen för hans skull. Han hade ett längre förhållande innan mig som var mycket sexlöst i långa långa perioder och tror det är hans fel att det blivit så igen. Han älskar mig och brukar säga att jag får det att pirra i honom rätt ofta, men det pirrar nästan aldrig i mig... Blir så ledsen på mig själv och nu kommer det bli ännu värre när vi får vårt barn. Antagligen kommer vi inte ha sex på jättelänge när det kommit och får så oerhört dåligt samvete för hans skull. För när vi väl har sex är det jättebra, men jag känner inget behöv av det där emellan. Kan ibland (hänt någon enstaka gång under de senaste 2 åren skulle jag tro) bli lite attraherad av andra och fantisera lite om dem, men får sedan dåligt samvete. Han har sagt flera gånger under åren när vi haft våra svackor att han inte kan leva i ett sexlöst förhållande igen och risken är att han en dag lämnar mig vilket känns lite stressande. Jag älskar att gosa med honom, att ligga nära och bara kramas, men han vill mer och gör nästan dagligen antydningar och små försök, dock pressar han mig aldrig. Vi ar pratat om detta flera gånger, men jag blir bara stressad och får dåligt samvete vilket inte riktigt ökar min lust. Den kommer och går i perioder. Sist jag var riktigt kåt på honom var när jag började på en ny medicin och började må toppenbra, men det var förra vintern och höll i sig några månader. Sen började svackan om igen. Fick urinvägsinfektion två gånger på raken och då tog det stopp.
Vad ska jag göra för att få igång det hos mig igen och så det håller i sig eller iaf att svackorna inte blir så långa???
Älskar honom verkligen massor och vill under inga omständigheter förlora honom. Utöver sexet har vi det jättebra. Lätt för att prata med varandra, har roligt och mysigt ihop och vet att vi är "rätt" för varandra. Därför vi gift oss och nu skaffar barn. Men det är ju detta med sexet som är det tunga i vår relation. Jag saknar pirret men vet inte hur jag ska göra för att få tillbaka det. Kan aldrig tänka mig vara med ngn annan någonsin igen och ser oss som gamla ihop. Men för att komma så långt måste vi börja ha sex mer.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-03 22:06
Har för övrigt ingen medicin sedan flera månader men inget ändrades på sexfronten ändå. Så den påverkade inte negativt utan det är hos mig problemet ligger. Han förebrår aldrig mig utan alltså sig själv och tror det är hans fel, men jag känner att det är mitt fel då jag hetsar upp honom, men jag inte blir upphetsad av honom. Han är attraktiv på alla sätt så det är inget sådant. Han tar hand om sig själv, kanske inte är i bästa formen men det är heller inte jag. När jag varit det har jag känt mig sexigare och automatiskt haft mer lust.. Vi har pratat om detta flera gånger under åren, men inte hittat en lösning. Ännu. Bortsett från att jag tänkt att jag måste börja tycka om mig själv mer, men det har varit svårt.