• Sexlös

Hur gör jag för att få lust igen?

Min man och jag har varit ett par sedan mer än 4 år. Det första året bodde vi inte i samma stad och sågs bara 1-2 helger i månaden. Jag längtade till dessa helger då jag älskade honom och vi brukade ha sex, även om jag inte alltid var så sugen egentligen. Vi flyttade ihop och i början hade vi mycket sex men sedan avtog det successivt. Vi tog ofta på varandra (vilket vi fortfarande gör), kramades, hånglade osv, men perioderna mellan sex blev längre och längre. Jag bryr mig inte så mkt, men han lider av det. Nu är jag gravid och vi har haft sex 2 ggr på 4 mån, båda gånger de senaste veckorna bara. Jag "tvingade" mig till sex för att bli gravid, ngt han inte vet om. I mina förra förhållanden har det varit upp-och-ner även då och inte ens haft så mkt sex med mig själv. Medan när jag varit singel haft mer sex när jag känt för det och varit kåtare överlag och onanerat regelbundet. Jag älskar min man, han är världens underbaraste och ett liv utan honom kan jag inte tänka mig. Men jag är inte så sexuell längre och det är jobbigt. Tänker mkt på det och blir ledsen för hans skull. Han hade ett längre förhållande innan mig som var mycket sexlöst i långa långa perioder och tror det är hans fel att det blivit så igen. Han älskar mig och brukar säga att jag får det att pirra i honom rätt ofta, men det pirrar nästan aldrig i mig... Blir så ledsen på mig själv och nu kommer det bli ännu värre när vi får vårt barn. Antagligen kommer vi inte ha sex på jättelänge när det kommit och får så oerhört dåligt samvete för hans skull. För när vi väl har sex är det jättebra, men jag känner inget behöv av det där emellan. Kan ibland (hänt någon enstaka gång under de senaste 2 åren skulle jag tro) bli lite attraherad av andra och fantisera lite om dem, men får sedan dåligt samvete. Han har sagt flera gånger under åren när vi haft våra svackor att han inte kan leva i ett sexlöst förhållande igen och risken är att han en dag lämnar mig vilket känns lite stressande. Jag älskar att gosa med honom, att ligga nära och bara kramas, men han vill mer och gör nästan dagligen antydningar och små försök, dock pressar han mig aldrig. Vi ar pratat om detta flera gånger, men jag blir bara stressad och får dåligt samvete vilket inte riktigt ökar min lust. Den kommer och går i perioder. Sist jag var riktigt kåt på honom var när jag började på en ny medicin och började må toppenbra, men det var förra vintern och höll i sig några månader. Sen började svackan om igen. Fick urinvägsinfektion två gånger på raken och då tog det stopp.

Vad ska jag göra för att få igång det hos mig igen och så det håller i sig eller iaf att svackorna inte blir så långa???  

Älskar honom verkligen massor och vill under inga omständigheter förlora honom. Utöver sexet har vi det jättebra. Lätt för att prata med varandra, har roligt och mysigt ihop och vet att vi är "rätt" för varandra. Därför vi gift oss och nu skaffar barn. Men det är ju detta med sexet som är det tunga i vår relation. Jag saknar pirret men vet inte hur jag ska göra för att få tillbaka det. Kan aldrig tänka mig vara med ngn annan någonsin igen och ser oss som gamla ihop. Men för att komma så långt måste vi börja ha sex mer. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-03 22:06
    Har för övrigt ingen medicin sedan flera månader men inget ändrades på sexfronten ändå. Så den påverkade inte negativt utan det är hos mig problemet ligger. Han förebrår aldrig mig utan alltså sig själv och tror det är hans fel, men jag känner att det är mitt fel då jag hetsar upp honom, men jag inte blir upphetsad av honom. Han är attraktiv på alla sätt så det är inget sådant. Han tar hand om sig själv, kanske inte är i bästa formen men det är heller inte jag. När jag varit det har jag känt mig sexigare och automatiskt haft mer lust.. Vi har pratat om detta flera gånger under åren, men inte hittat en lösning. Ännu. Bortsett från att jag tänkt att jag måste börja tycka om mig själv mer, men det har varit svårt.

• Svar på tråden Hur gör jag för att få lust igen?
  • Anonym (Cajsa)

Två tips tänker jag på- det ena är att onanera. Du kommer igång och får fart på systemet utan att att känna press.

Det andra är att du skriver att du känt dej sexigare när du varit i form- se till att bli det! Svårt som gravid att träna, men nyttig mat är ju bra som gravid, och sen kan du börja träna lite när kroppen hämtat sej. Inte för att du måste se perfekt ut för att ha sex, utan för att träning och att vara i form får dej att känna dej fysisk och sensuell.

• Anonym (usual suspects)

Detta tror jag är ett klassiskt problem och jag ber om ursäkt i förväg.

Ni bodde i varsin stad det första året. Ni sågs en till två helger per månad. Då hade ni sex, men du säger att du inte var särskilt sugen. Ni flyttar ihop och lusten avtar snabbt.

När man läser här på FL är det oftast kvinnan som tappat lusten, av olika orsaker.

Vad tror du hade hänt om du innan ni flyttade ihop hade sagt:
    Älskade, du är underbar och jag älskar att vara kring dig men det pirrar inte i magen och jag känner sällan för sex.

Vågar en person vara så ärlig oavsett om det är en kvinna eller man? Säga att jag älskar dig och jag vill leva med dig, men det kommer bli sparsmakat med sex.

• Nellieee
    Anonym (Cajsa) skrev 2013-05-03 22:21:25 följande:
    Två tips tänker jag på- det ena är att onanera. Du kommer igång och får fart på systemet utan att att känna press.
    Det andra är att du skriver att du känt dej sexigare när du varit i form- se till att bli det! Svårt som gravid att träna, men nyttig mat är ju bra som gravid, och sen kan du börja träna lite när kroppen hämtat sej. Inte för att du måste se perfekt ut för att ha sex, utan för att träning och att vara i form får dej att känna dej fysisk och sensuell.
    Jag tror att (Cajsa) har en poäng här, nyckelordet är att "komma igång". Kanske låter krasst, men om man är igång och startat igång lusten så är den på något vis lättare att väcka den till liv. Om man ställer av sig så är det lite segare att komma igång... Nu menar jag givetvis inte att du ska "offra" dig och ha sex mot din vilja, men om du har möjlighet att få igång dig själv som Cajsa skriver så är det kanske en bra början?

Nu har ni förvisso barn, men har ni testat att vara ifrån varandra något? Tänker nu inte att ni ska flytta isär, men kanske att du eller han åker iväg någon stans en helg så att ni får lite distans och får möjligheten att sakna varandra? 
  • Med Lem
    lonelycowboy skrev 2013-05-31 20:23:26 följande:
    läs lite... om "horny goat" googla horny goat kapslar...det medlet gör underverk!
    Det skulle förvåna mig om det var så. Kinesisk traditionell medicin är sällan särskilt effektivt. Men vafan, prova.
    L-arginin-preparat med vitaminer och mineraler är nog bättre.
  • Med Lem
    Med Lem skrev 2013-06-13 09:29:39 följande:
    Det skulle förvåna mig om det var så. Kinesisk traditionell medicin är sällan särskilt effektivt. Men vafan, prova.
    L-arginin-preparat med vitaminer och mineraler är nog bättre.
    även om dom inte heller är så säkra kort, och doserna som behövs är enorma. Burk/vecka eller så.
  • Jojohanna

Jag tror också att man måste komma igång och att bara bestämma sig. Goda vänner till mig bestämde t.ex att de skulle ha sex varje tisdag oavsett hur läget var. De kom igång och har idag sex oftare än tisdagar trots att de har tre små barn hemma. de hade inte alltid penetrerande sex men de hade alltid en stund med oralsex och hångel. Min egen erfarenhet är också att även om jag inte är så sugen initialt så blir jag det av att hångla, suga etc..
    Man kan också gå en sexkurs för att komma igång, googla cirkus eros, en fantastisk möjlighet för att få nya ideer och att komma igång igen.

• Big Ben
    Jojohanna skrev 2013-06-13 10:50:04 följande:
    Jag tror också att man måste komma igång och att bara bestämma sig. Goda vänner till mig bestämde t.ex att de skulle ha sex varje tisdag oavsett hur läget var. De kom igång och har idag sex oftare än tisdagar trots att de har tre små barn hemma. de hade inte alltid penetrerande sex men de hade alltid en stund med oralsex och hångel. Min egen erfarenhet är också att även om jag inte är så sugen initialt så blir jag det av att hångla, suga etc..
    Man kan också gå en sexkurs för att komma igång, googla cirkus eros, en fantastisk möjlighet för att få nya ideer och att komma igång igen.
    Sexkursen vid Cirkus Eros verkar kunna ge ett seriöst försök att hitta lusten till varandra.
    Tack för tipset {#emotions_dlg.flower}
  • Jojohanna
    Big Ben skrev 2013-06-13 14:20:00 följande:
    Sexkursen vid Cirkus Eros verkar kunna ge ett seriöst försök att hitta lusten till varandra.
    Tack för tipset {#emotions_dlg.flower}
    Jag och min sambo gick den för att komma vidare i vårt sexliv, inte för att det var dåligt. Vi hade fått den rekommenderad av ett par vänner och den var helt fantastisk. En del av de som gick kursen gick den just på grund av sviktande lust och några vi haft kontakt med efter kursen beskriver att den verkligen hjälpt.
    Vi har nu även gått fortsättningskursen (gudomlig extas) lite mer hardcore och gränsöverskridande men även den helt fantastisk!
    Lycka till! 
Svar på tråden Hur gör jag för att få lust igen?