• Molly

Mammakläder Stockholm?

Hej, jag bor i en mindre stad utan ett stort utbud av mammakläder. Om några veckor ska jag till Stockholm och tänkte passa på att köpa mina första mammakläder ( är i v 13). Vilka affärer ska jag inte missa, och vilken butik? Har självklart tänkt att gå till H&M, men jag antar att inte alla butiker har mammakläder. Tips mottages gärna (helst prisvärda tips och inte för dyra)!

• Svar på tråden Mammakläder Stockholm?
  • Christi38

Jag som bor i Stockholm tycker faktiskt inte att utbudet var så fantastiskt här heller! Jag fick barn 2011 och 2012 och handlade mest på HM som har relativt OK utbud (kolla på HM Hamngatan) men sen handlade jag mest på Indiska som har fantastiskt mycket tunikor och klänningar som är jättefina och går att ha hela graviditeten till jeans eller tajts! :)

Annars handlade jag mest på Mamalicious.se
    (flera Vero Moda butiker sålde det märket under 2011 men har nog slutat nu tror jag)

Lycka till med shoppandet och grattis!

.

• Molly

Tack för tipsen. Någon som har fler tips på var jag kan handla mammakläder i Stockholm?

• 3 to be

Det finns en mammabutik på karlavägen som har lite dyrare mammakläder, Proud. Jag handlade två par jeans som jag kunnat varva mellan hela graviditeten och som inte tappade passform som min erfarenhet med hm-kläderna gjorde i mina tidigare graviditeter. Jeansen kostar runt 700-800 kr. Lycka till!

• Lillfluff

Tycker HMs kläder är under all kritik - tappar formen, blir urtvättade, sladdriga och går sönder på nolltid. Det känns kanske inte så kul att spendera en massa pengar på mammakläder när man använder de rätt kort tid, men kanske en idé att lägga ut lite mer på lite färre kläder som håller längre?

Själv köpte jag några linnen från HM och resten av mina mammakläder från Paola Maria (http://www.paolamaria.se/), finns på bland annat Nelly.com och Villamagnolia.se. Använder de flitigt nu efter att jag fått min lilla skrutt med då jag tycker amningsfunktionen är guld värd. =)

• cattus

Handlade idag ett par plagg på H&M (Stinsen/Stockholm), men ville eg ha tag på en kjol med "mamma"mudd på, men tyvärr..i år gäller det tydligen något annat mode, eller så har de inte fått in nått nytt fräscht ännu.

• Glad numera

COS på Biblioteksgatan har bra klänningar, de kan funka som mammakläder innan man blir för tjock. Ca 650:- styck.

• Skogsnorpan

Finns det inga fler som har bra förslag på mammakläder? Det är ju mängder av kvinnor som väntar barn, handlar verkligen alla på nätet?

• Simjoh80

blir förvånad över hur lite mammakläder det finns att köpa. Har kollat med Lindex, Kapahl och Åhlens och ingen av dem säljer mammakläder.

HM på Sergelgatan tycker jag har bäst utbud och mest ordning på hyllorna. Har varit på HM i Skanstull och där såg det ut som om det hade varit slagsmål = mindre inspirerande till shopping....

På Gina Tricot har jag köpt några linnen som är lite längre, så det hoppas jag kunna ha i sommar, vecka 18 nu.

• Christi38

Modet är ju så "snällt" nu så mkt kläder kan man ju ha långt in i graviditeten utan att det behöver vara mammakläder. Indiska som jag tipsat om innan är verkligen super speciellt om man har mage sommartid för deras klänningar och tunikor är riktigt sköna.

Många kedjor har slutat sälja då efterfråga var så låg. På Tradera kan man ibland se kläder från Lindex och andra som inte säljer längre så man får vända sig till nätet. Mamalicious.se till exempel. (vero moda sålde märket 2011 men har nog slutat nu!?)

.

• åtrean

Topshop?

Annars kan jag bara hålla med om att utbudet är uselt nu, det är min tredje graviditet och under de två första hade jag pop, Kappahl, Lindex, HM och två specialaffärer att välja på bara i Uppsala, nu finns bara HM med skiftande kvalité.... Indiska kanske kan funka för en del, men har man lite former så blir deras tunikor och klänningar bara som stora tältsjok, så man ser helt enorm ut (förutom att det gärna blir muskort fram och knälångt bak framåt tredje trimestern, såg en kvinna på stan senast igår som inte kan ha sett sig i spegeln innan hon gick ut genom dörren). Mina tidigare graviditeter fanns det tre bra affärer på rad någonstans på Östermalm, har de lagt ner allihopa nu? En av dem var nog growinlife, och de gick väl i konkurs, men de andra två?

• Lattemamman2011

Glammom.se! Har handlat både amningskläder och gravidklder där, och de har flera plagg som är kombinerade så att man både kan vara gravid och amma i dem. Då blir det prisvärt! De har ingen vanlig butik, bara på nätet. Men de hade grym service, jag fick byta utan problem och snabbt gick det.

Svar på tråden Mammakläder Stockholm?