Inlägg från: kaffeamanda |Visa alla inlägg
  • kaffeamanda

Hemstädning

4 timmar i veckan, 350 per timme sen rut-avdrag på det = 175 per timme

• kaffeamanda

Nej, alla har inte utkörningsavgift. Jag anlitar ett litet enmansföretag som jag fick tips om. Mitt hus är 120 kvm. Vi har kommit överrens om att hon städar i genomsnitt 4 timmar varje gång, men får lika mycket betalt varje gång, dvs ibland tar hon något extra som tex en rejäl genomgång av soffan eller storrengöring i köket och ibland om hon har dåligt med tid så kör hon bara det "vanliga" och då tar det ca 3 timmar.

• kaffeamanda
    Anonym (sthlm) skrev 2013-10-21 22:19:14 följande:
    Jag får inte heller alltid "riktig" mat. Ibland blir det bara knäckebröd. Det är de dagarna jag nästan hinner med allt som jag ska göra på jobbet. De dagar jag äter riktig lunch hinner jag inte allt. Mellanmål äter jag på jobbet kanske nån gång om året, då någon fyller år och det ska uppmärksammas. Vissa dagar måste jag dra hemifrån vid kl 6 och kommer inte hem förrän framåt kl 21. På senare tid har dessa arbetsdagar förlagts till fredagar, så min helg känns kortare. Det har hänt att jag varit tvungen att bryta semestern för att jobba några dagar.Jobb som hamnar på helger trots att jag redan jobbat mer än 40 timmar under veckan är inte ovanligt. Jag får ingen OB- eller övertidsersättning. Jag har ett antal arbetsuppgifter som jag ofta inte hinner med på grund av andra uppgifter som tar all min tid.

Det jag beskriver är ett kontorsjobb.

Ja, så ser det nog ut på de flesta arbetsplatser just nu.
Svar på tråden Hemstädning