Undrar hur andra mammor delar "jobbet" hemma med pappan?
Hej alla mammor, Jag har undrat hur andra delar vårdnad och omsorg för barn samt städning hemma osv. I mitt fall så måste jag göra allting. Vilket för mig är en gåta? Är det så det kanske är? Är det mammans jobb? Vår dotter är fyra år och sen hon föddes har jag gjort allt från 06 på morgonen till 21 på kvällen. Och allt hushållsarbete. Min man har aldrig dammsugit, aldrig bäddat sängen, aldrig städat. Det är jag som fixar frukost, gör iordning till att gå till dagis, lämnar på dagis. Städar, tvättar, lagar mat, plockar ordning, köper allt till barnet osv. Sen hämtar från dagis, lagar mat, badar, läser saga. ALLA dagar i veckan året runt. Det kanske är många mammor som gör detsamma, vilket kanske bara betyder att jag är gnällig? På lördagar skjutsar pappan till dansskola. Då är det min uppgift att göra iordning henne samt ta henne till bilen, Medans han väntar i bilen. Blir inte även mammor trötta? Jag trodde, innan jag fick barn att sysslor var något man delade på i en familj? Men tji fick jag. Berätta gärna hur ni delar upp arbetet. Tacksam för svar!