Inlägg från: Solveig og Kosinus |Visa alla inlägg
  • Solveig og Kosinus

Vägrar sova själv - 2,5 månad

Åh, ja! Han är ju pytteliten ännu. För oss tog det fleeera månader innan det var tal om att sova själv. TYp vid sju åtta månader började det lätta lite. Kämpa på!

• Solveig og Kosinus
    Hame skrev 2013-05-04 17:06:11 följande:
    Jag förstår att han är liten fortfarande och att han behöver närhet. Det får han, han är ju på mig jämt. Jag frågade när det släppt för andra som varit med om samma sak. Jag vet att alla barn är olika men undrar ändå för att ha något att sikta på. Jag har honom mycket i sele men jag kan inte sova med den så det hjälper ju inte min sömn och det är ju den som är problemet. Sedan han föddes har jag som sagt bara sovit när hans pappa haft honom, han jobbar så i snitt blir de nog 2-3 timmar per dygn och jag orkar snart inte mer.
    Det är verkligen skitjobbigt! Vår minsting började somna i egen säng vid tio månader, men det blev succesivt lättare innan dess, som jag skrev innan vid kanske sju-åtta månader. Hur det var med äldste sonen minns jag inte riktigt så det kan ha varit tdigare än så.

Det började lätta så att han plötsligt kunde sova i min famn utan att ha bröstet i munnen hela tiden. Sen så brjade han kunna somna vid in sida istället för i famnen, och så efter ett tag så kunde jag snika iväg när han somnat. små steg.
  • Solveig og Kosinus
    Hame skrev 2013-05-04 19:19:48 följande:

Så han sov bara i famnen i 7-8 månader? Klarade du av att sova med honom där? Hur gjorde ni om ni ville göra en utflykt eller liknande som tog mer än 2-3 timmar (så länge han klarar att vara vaken utan att bryta ihop)?
    Ja, alltså han somnade i min famn och så på natten så sov vi tätt tätt tillsammans och ofta med bröstet i munnen. Så jag fick iaf ligga ner. Tack och lov så gillade han bärsjal, så att röra på sig uta var inga problem. Sen när han lärde sig sitta upp så ratade han inte vagnen längre utan gillade att sitta där och titta.
  • Solveig og Kosinus

Jag hade en Babybjörn och den var hemsk, fick jätteont i ryggen. Sjalen däremot var guld värd med minstingen! Bar runt på honom överallt.

Äldste sonen däremot hatade sjalen så det kan vara lite olika.

Låter verkligen som om du har det jättejobbigt. Min minsting sov ju iaf jämte mig om han fick snutta på bröstet, annars skulle jag aldrig stått ut i typ sju månader om han skulle velat vara i famnen jämt!

• Solveig og Kosinus
    Hame skrev 2013-05-07 04:37:52 följande:
    Sele sitter han gärna men jag har fått så ont i kroppen av att bära mycket. En kompis som har en sjal lade den på posten igår, hoppas det är bekvämare och att han trivs!
    Så bra! Ge inte upp på en gång sen om du skulle tycka det var lite krångligt med sjalen. Jag hade problem med att knyta den så den satt bekvämt till en början, men när jag väl fick in snitsen så var det guld värt! Gossen bodde i den på dagtid!
Svar på tråden Vägrar sova själv - 2,5 månad