Jag jobbar som personlig stylist och kanske kan hjälpa dig :) En snygg poncho kan du använda till det mesta nu i höst, finns på tex på Åhléns, Lindex etc, en stickad som du bara lägger över axlarna, får ofta ett snyggt fall. Om jag var du skulle jag köpa en svart klänning som jag känner mig bekväm i och som du kan ha till det mesta. Svart förminskar (i motsats till vitt som ofta gör att du upplevs ha en större kropp) och därför kan du leta efter en svart klänning som inte sitter alltför tight, gärna en a-linjeformad, eller en som är lång i ärmen och sedan faller slappt ner till mitten av låret eller längre. Undvik att ta alltför pösiga och långa modeller dock, då kan du istället se ut som ett "tält". Med den grunden och ett par svarta strumpbyxor är det lätt att se vardagssnygg ut. Satsa på ett par rediga boots med rejäl bastant klack också, det förlänger dina ben och gör att de ser smalare ut (istället för ett par låga som ger dig mer avhugget intryck av benen). Koftor i oversize är fint att bryta av med, välj gärna en extra lång, enda ner till ankeln! Gärna i en fin färg, finns bl.a. på Cubus nu i vinrött, grått etc. Annars är det snyggt med stuprörsjeans (återigen är svart ett säkert kort) och en oversize tunika. Gärna en med stora ärmar, eller med stora "hål" till ärm, som nästan ser ut som vingar när du sträcker ut ärmarna. Om du fattar vad jag menar haha... Det brukar kännas mer bekvämt när man är lite större att slippa dra in magen hela tiden. Håll håret stylat, gå ofta till frissan och underhåll det! Oavsett hur snygg outfit du har, så blir det ofta en nit om håret ser sunkigt ut. Sminket behöver du inte lägga så mycket krut på enligt mig, less is more kan jag tycka. Lycka till! :)