• Grappa

Vårdnad om syskon

alltså, så små barns trygghet hänger på den vuxne och inte på syskonets närvaro, så det advokaten sagt är snicksnack.
    Sen förstår jag inte vad du oroar dig för, barnen kommer inte splittras för livet bara för att de sover på olika ställen vissa nätter.

• Grappa
    Anonym (oroligmamma) skrev 2013-05-04 22:21:22 följande:
    Ja men om de har samma pappa..och läs på internet vad som står om vårdnad av små barn under 3 år så ser du att växelvis boende är inte något man har då de inte har någon riktig uppfattning om tid och rum!
    Det jag tror är dåligt är ifall den lilla bor med mej och storasyster ska vara borta varannan vecka utan sitt syskon, det tycker jag inte känns rätt. Och en advokat måste väl vara väl uppdaterad med info angående sånt här tycker jag....!? 
    växelvis är inte samma som varannan vecka. Växelvis kan vara 2 dagar hos mamma, 3 hos pappa, 2 hos mamma osv.
  • Grappa
    Anonym (H) skrev 2013-05-05 11:43:02 följande:
    Ts, oavsett vad folk säger här på FL så strävar man mot att INTE splittra syskonpar. Det stämmer helt enkelt inte att barns trygghet enbart ligger hos föräldern utan man vill främja syskonumgänge så mycket det är möjligt.

Jag skulle lita på din advokat om jag vore dig.
    Fel. I valet mellan relation till en förälder så kommer relationen till föräldern gå före relationen till ett syskon.
    Sen kommer de här syskonen ändå att ha umgänge när de är hos mamman så det är inte ens relevant att prata om "att splittra syskon." Pappan kommer få växelvis om han begär det och det är inget hinder att barnet har syskon på annan plats.
  • Grappa
    Anonym (soc) skrev 2013-05-05 11:56:30 följande:
    Det är en sanning.
    Vad är en sanning?
Svar på tråden Vårdnad om syskon