• Anonym (Fan!)

Missat en betalning till a-kassan!

Någon som vet hur snabbt man blir "utkastad" ur a-kassan när man missat en betalning?
    Min make har vanligtvis avdrag till fack och a-kassa direkt från lönen men då han är f-ledig och inte får någon lön har således ingenting dragits. Han har inte fått någon faktura hemskickad så tyvärr har vi helt missat detta. Ska ringa direkt på måndag morgon för att höra efter hur det ligger till men tänkte bara kolla om någon vet hur det funkar? Jäkligt irriterande att vi missat!

• Svar på tråden Missat en betalning till a-kassan!
  • Elin 885

hur många har ni missat? Ibland är de snälla och skickar ut påminnelse ibland inte.
    de har ju skickat ut en faktura alltså har de gett honom en till chans, så ni bör nog ringa redan imorgon om de har telefontid då.

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, men jag är snäll egentligen =)
  • Anonym (alfa)

Jag har ALFA-kassan och där är de 3 missade betalningar i rad innan man blir utesluten... kanske samma i eran?

• Astarte

Jag missade tre till kommunal innan jag såg det. Det var ingen fara utan jag fick betala in alla på en gång när jag kom på det.

• Anonym (Fan!)
    Elin 885 skrev 2013-05-04 21:41:21 följande:
    hur många har ni missat? Ibland är de snälla och skickar ut påminnelse ibland inte.
    de har ju skickat ut en faktura alltså har de gett honom en till chans, så ni bör nog ringa redan imorgon om de har telefontid då.
    Vi har missat den faktura som skulle varit betald nu sista april. Så bara den. Tyvärr är det stängt i helgen så vi kan inte ringa förrän på måndag.
    sötare skrev 2013-05-04 21:42:12 följande:
    Varför inte bara höra av sig till fkassan
    Ja du, hade du läste hela TS så hade du kanske sett att vi ska ringa på måndag då de öppnar igen.

• Anonym (Fan!)
    Astarte skrev 2013-05-04 21:45:15 följande:
    Jag missade tre till kommunal innan jag såg det. Det var ingen fara utan jag fick betala in alla på en gång när jag kom på det.
    Anonym (alfa) skrev 2013-05-04 21:44:03 följande:
    Jag har ALFA-kassan och där är de 3 missade betalningar i rad innan man blir utesluten... kanske samma i eran?

Får hoppas på samma tur!
  • Elin 885

ok ring direkt då och förklara situationen, för det mesta är de snälla och förstående =).

• sötare
    Anonym (Fan!) skrev 2013-05-04 21:45:24 följande:
    Vi har missat den faktura som skulle varit betald nu sista april. Så bara den. Tyvärr är det stängt i helgen så vi kan inte ringa förrän på måndag.
    Ja du, hade du läste hela TS så hade du kanske sett att vi ska ringa på måndag då de öppnar igen.

sorry ibland e man för trött. 

• Anonym (Fan!)

Tack för era svar! Hoppas att vi har tur!

• Anonym (Fan!)
    sötare skrev 2013-05-04 21:48:59 följande:
    sorry ibland e man för trött. 

• EnGladPingvin

Kan inte tänka mig att ni behöver oroa er över det. Jag har missat någon gång och då fått en påminnelse som jag betalat nästa månad och det har aldrig varit några problem. Skulle den varit betald i slutet av april är ni ju inte mer än en vecka försenad. Skulle de kasta ut alla som missar en betalning eller är lite sena skulle många åka ut. Så oroa er inte över det, men ring på måndag för säkerhets skull. 

• Anonym (A)

Fk har öppet även på helgen så varför vänta?
  • Anonym (Fan!)
    Anonym (A) skrev 2013-05-04 21:58:37 följande:

Fk har öppet även på helgen så varför vänta?
    Det är inte F-kassan vi ska ringa, utan a-kassan. Hade absolut ringt om de haft öppet.
  • Nape

Jag bytte jobb vid årsskiftet. Fick alltså inte akassan dragen på lönen längre. Fick hem lappar någon månad senare och nu i slutet på april fick jag betala in det som saknades. Så ingen fara!

• Elin 885
    EnGladPingvin skrev 2013-05-04 21:56:20 följande:
    Kan inte tänka mig att ni behöver oroa er över det. Jag har missat någon gång och då fått en påminnelse som jag betalat nästa månad och det har aldrig varit några problem. Skulle den varit betald i slutet av april är ni ju inte mer än en vecka försenad. Skulle de kasta ut alla som missar en betalning eller är lite sena skulle många åka ut. Så oroa er inte över det, men ring på måndag för säkerhets skull. 
    men i ts fall så har de missat två ggr, först via autogirot och sedan en faktura.
  • Anonym (A)
    Anonym (Fan!) skrev 2013-05-04 21:59:54 följande:
    Det är inte F-kassan vi ska ringa, utan a-kassan. Hade absolut ringt om de haft öppet.

Anonym (Fan!) skrev 2013-05-04 21:59:54 följande:

Du skrev till annan jag citera att det var fk eller ja hon skrev flaskan men det är samma sak! Håll koll bad du skriver och svarar!
Svar på tråden Missat en betalning till a-kassan!