Långvariga besvär från diskbuktning (långt inlägg)
Hej, jag läste ditt inlägg å tårarna rann.. De kunde varit jag som skrivit. Allt är lika förutom kisseriet. Är äntligen fri från å så gott som smärtfri efter 12 års helvete, me diskbråck på samma ställe som dig. nu har ja fått 3 diskbråck i nacken å allt börjar om, men de e en annan historia. Jag höll på länge me å få hjälp, tillslut va ja akut inne 4 ggr på 3 månader viftades bort gavs en burk piller å de sa att " du har ryggskott de gör ont men är inte farligt" hade bara lätta småproblem me kisseriet. Men känselbortfall i benet, akilles typ död och är än. Sista gången ja åkte in till akuten kunde ja inte inte stå, trillade ofta pga smärtahugg. Vägrade bli hemskickad, till saken va att ja då 30 år gammal hade haft ryggskott flera ggr om året sen ja va 18 å visste hur de kändes å detta va annorlunda. Men dr klappa mig på huve å sa att ja va så ung inge diskbråck, bara hamnat i smärtcirkel. Fick ketagan för å häva men hjälpte inte. Efter en v då tom sköterskor tjata på dr om att göra mr fick ja de. På kvällen kom dr, sa- öh humm de e ett diskbråck på l5 s1 du blir akutopererad imorn förmiddag om du vill.. Ja gjorde operationen där de tog bort de som läckt ut. Tyvärr blev de bra i en månad ca, sen återkom besvären, jag jaga dr i flera månader tillslut följde min pappa me å arg som han va fick ja ny dr, de kom efter massa tester å smärtutredn fram till att de va ärrvävnad som gav symtom å att ja tyvär fick lära mig leva me de. Tillslut gav ja upp å försökte leva som jag ville, blev sakta bättre å fick tre barn innan ja fyllde 36. När minsta va 3 månader kände ja att nått hände, nått gick sönder å ja fick fruktansvärd värk, stundtals fick ja krypa. Ny röntgen, disken hade gått igen. 3 månaders väntetid men då disken dels tryckte ihop hela ischiasnerven samt sköt hinnan runt ryggmärgskanalen åt vänster var remiss stämplad som akut. Fick tid efter 2,5 månaders rent helvete. Efter op där jag blev stelopererad sa dr att de va de enda raka då disken var totalförstörd. Nu idag har ja inga större probl, inte stel, på jobbet där ja går hela dagarna behöver ja diklofenac å alvedon men inte på fritiden. Är så glad idag att jag träffade rätt dr andra omgången. Har bara lätta diffusa känsel störningar, kan ibland ha lite svårt känna hur kissnödig jag är men är inga problem som stör. De är fruktansvärt att läsa att någon kan bli så illa omhändertagen. Blev påkörd i januari i år, nacken har vari knas me sen dess, fick nu röntgen, visa diskbråck på 2 å buktni g på en samt förträngning på ett ställe å lätt kalkavlagring på ett ställe. Fråga dr va ja ska göra då ja har ont å domningskänsla i armen. Ja har du så ont får vi satsa på sjukgym, skickar utlåtandet så kan du söka sjukgym å visa utlåtandet, ha de bra nu å lycka till. Klick så la han på. Så nu börjar cirkusen om igen. Kan bara säga stå på er! Ge er inte förens ni får en dr som lyssnar! Op är inte alltid bäst nej men att leva me sån smärta å dessutom med påverkan av kisseri är inte ok.