Vad gör södertälje med de bostadslösa?
Jag har fått veta att bostadslösa i södertälje inte kan få någon hjälp av soc, tex med att stå på kontrakt för en hyreslägehet.
Vad gör de med alla som blir bostadslösa och inte kan få en bostad själva?
Jag har fått veta att bostadslösa i södertälje inte kan få någon hjälp av soc, tex med att stå på kontrakt för en hyreslägehet.
Vad gör de med alla som blir bostadslösa och inte kan få en bostad själva?
Hur många är alla?
jag har fått höra att de inte hjälper någon, och enligt en undersökning va det i södertälje det va mest hemlösa/bostadslösa.
alltså mest barn som va bostadslösa
gnällspikar finns det alltid.
gnällspikar? skulle jag verkligen inte kalla det.. jag undrar ju bara?
Det finns dom som verkligen har gjort allt och testat allt för att fixa eget boende, men vem vill hyra ut till en familj där mamman är arbetslös och mammaledig + kf skulder samt pappan har kf skulder men jobbar men inte 100%..
Det är länge sedan stockholmskommunerna stod för kontraktet, det var en av de första saker som försvann med alliansen. Idag erbjuder de vandrarhem eller lägenhetshotell men först samma natt som du blivit bostadslös och om kommunen har tak-över-huvudet-garanti. Stockholm har det men jag vet flera kranskommuner som inte har det. Där erbjuder de om det finns något ledigt annars får du fixa det själv.
De bor nog i Geneta och Ronna. Hovsjö.
En annan vän till mig fick lägenhet som socialen stod på kontraktet och h*n fick betala hyran till soc.
Det va för 2 år sen.
Kostar det inte mer med vandrarhem och lägenhetshotell??