• Guppi86

Sjätte sinne på katt?

Hej har en fråga om katter och graviditet.. Är de så att katter kan känna av att jag är gravid? Är i v.5 och båda mina katter är riktiga gosisar som ska ligga på min mage och kela.. Nu är de så att de två senaste dagarna har de legat långt ner på magen, så de ligger i knät istället.. Kan de ha känt att de är nått i magen å då lite mer försiktiga??

• Svar på tråden Sjätte sinne på katt?
  • Guppi86

Tack :) hoppas lite att de är så för då kanske knodden stannar hos oss.. Är rätt rädd för mf..

• TreblirFyra13

Fått det förut? Ta en dag i taget, o försök släppa tankarna. Blir lätt att man hönger upp sig på det annars. Gläds åt varje dag som går till fullo utan problem, så kommer tiden rinna iväg

• Stephanie 682

Va kul att läsa detta för reagerade på samma sak med min katt. Är i vecka 10+2 och våran katt vill ligga på min magen hela tiden:) han är gosig från början och gillar att ligga hos en nån gång per dag men nu är det väldigt mycket mer:) älskar när han ligger på nedre delen precis ovanför bebis och kurrar:) blir så lugn och harmonisk av det:) men då kanske det är så att dom känner på sig det. Vi har en hund också men märker inte att hon märk något än..

• riboflavin

Något "sjätte sinne" (det vill säga ett sinne utöver de vanliga syn, lukt, smak, känsel och hörsel) är det nog knappast frågan om men många djur sägs kunna förnimma skillnader i hormonutsöndring (via sitt luktsinne).

Jag har också hört sägas att djur med god hörsel skulle kunna höra hjärtljuden hos ett foster och därmed kunna märka om en kvinna är gravid just eftersom de skulle kunna höra 2 olika hjärtljud från henne. 

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Kajsalannestad1

Min kisse låg på min mage en hel dag dagen innan jag gjorde mitt grav test, så fort jag flyttade på henne så hoppade hon upp igen.

Nu vill hon gärna ligga på magen flera gånger om dagen, blir dock lite förnärmad när bebisen buffar till henne lite här och var ;) hon fick sig en spark i huvudet häromdagen ;)

Men nog tror jag att katter känner av sånt där :)

• Regnig måndag

Ja de har ett sjätte sinne. Tänk klosax och de kommer vara som uppslukade av jorden i flera timmar...

Jag diskuterar generellt. Det finna alltid undantag till allt, speciellt på FL, man kan fortfarande diskutera generellt.
  • Guppi86

Så roligt att fler katter är som mina två hårbollar.. Hoppas att de är nått sånt som ni skriver att de känner av.. Då blir de många fler mysiga kvällar med nån katt på magen..

• lennartsdotter

Med kattens sjätte sinne brukar man avse dess förmåga att navigera eller känna av jordbävningar via jordens magnetfält och det tror jag inte har något med din graviditet att göra.Flört Däremot lär de kunna både se, känna och lukta sig till förändringar hos dig.

Svar på tråden Sjätte sinne på katt?