Fortsättningstråd för oss med sept/okt 2012 bebisar
Hoppas ni hittar hit :)
Hoppas ni hittar hit :)
Dagochnatt: Stort grattis till syskonet! Kul!
Vad gäller att äta med sked, så verkar det vara en bit bort här...går gör hon inte heller.
Vi kom hem från Teneriffa igår och vi har haft det jättebra. Första gången för oss att flyga med en liten, men M var SÅ duktig.
Vi har badat och busat och njutit av värmen. Lite deppigt att komma hem igen, fast samtidigt lite skönt oxå.
Enda incidenten var att hon stoppade fingrarna i ett eluttag (vi har skyddade sådana hemma) och då var hon ledsen, så klart. Som tur var hände det sista dagen för hon grät varje gång vi gick förbi elluttaget.
Jag träffas gärna...om det blir i år så kan jag bara fredagar (jobbar mån-tors) eller på en lörd/sönd.
Hoppas ni har det bra!
Kramar Saftis
Från och med januari kan jag träffas när som helst.
Lustigt... bara några timmar efter att jag skrivit att M inte går tog hon sina första steg. Jättekul hur hon sen vände sig om som för att säga "såg du, mamma?...
Wohoo!! Heja lilla M!!
Vad härligt att ni haft det bra på Teneriffa!
Grattis dagochnatt! Va spännande!! Härligt att du mått bra.
Theo kan gå ett par steg om man ställer honom på golvet och släpper honom. Men han verkar inte så medveten själv om att han går och han gör det inte på eget initiativ.
Ni som ska börja förskola, har ni fått besked? Jag har kollat med de 18 privata fsk och de 12 dagmammor vi står i kö till och nej hos alla. Kommunen erbjuder oss en plats låångt bort dit de e dåliga kommunikationer och åt helt annat håll än det vi jobbar åt. Vad gör man? Vi kan bara inte få till det att åka till denna :(
Känns inte kul heller att skola in honom för att skola in honom igen i höst
Angående förskola så har vi inte fått besked ännu, men han ska börja i januari så jag räknar inte med att höra nåt förän då.
När ska Theo börja?
I värsta fall får man nog ta den förskolan man får och sen stå kvar i kön och hoppas på en plats närmare.
Jag är lite orolig hur det ska bli, tänk vilken stress att ha barnen på olika dagis :(
Ja vilket jäkla vardagsmeck att åka runt till flera olika ställen! Håller tummarna för attni får på storebrors.
Vi har också tänkt januari. Inser också att man får vad man får. Men denna ligger 1 mil hemifrån oss, in mot stan vid Kungsholmen, därifrån är det sedan 3 mil för mig norrut till mitt jobb. Vi har inte 2 bilar och lär få använda både buss, tunnelbana och pendel för att lämna på förskolan. Hej Stockholm!
Åh det låter ju jätte drygt! Men har ni redan fått en plats? Annars hoppas jag att ni får en plats närmare, mycket kan ju hända i turordningen i sista sekunden om man har tur.
Nä jag ringde och kollade och hon sa att hundratals barn från vårt område kommer få åka långt. Ingen av de 5 förskolorna kommer ta in nåt barn och vi har plats 150 i kön så hon visste knapptom hon kan erbjuda oss nåt till aug.
Här är en till som är gravid, i 14:e veckan, så denna gång verkar det gå bra. Var på KUB i måndags, allt gick toppen. Lite småtufft att varagravd med en 1-åring känner jag, men har mått mycket bättre än med Isabella, men ändå en del illamående och annat. Hade det väldigt jobbigt på annat sätt dock, har haft en massa blödningar sen v.10, akuten in och ut, men blödnngarna verkar inte ha haft med bebisen att göra för den har mått bra hela tiden, så tur var !!!
Saftis: Å så häligt med utlandsresa, vill så gärna också men känner att vi inte riktigt mäktar med det nu. Kul att M tagit sina första steg nu.
Så trist att alla inte kan få den förskola dem vill ha. Hoppas åtmnstånde det blir någelunda ok. Vi har ju som sagt nästan ett år kvar innan det blir aktuellt.
Usch så bökigt det är nu med alla kläder som ska på dem små. Vantar, mössa, varmt på fötterna, tröjor, jacka, mm. Det var så mycket enklare på sommaren.