• Anonym (undrar)

Frågor om SEB-bankens studentlån. Hjälp snälla!

Hej jag har några frågor vad gäller SEBs studentlån och hoppas någon kan hjälpa mig.

Läs mer här: http://www.seb.se/pow/wcp/index.asp?ss=/pow/wcp/templates/sebarticle.cfmc.asp%3Fduid%3DDUID_5ED45D1D2F13DAA0C125713B004F7197%26xls

För att låna ska du

Vara minst 18 år. Ha SEB:s studenterbjudande. Vara fri från betalningsanmärkningar. Godkännas vid en kreditprövning.

Sedan om jag läser vidare om detta studenterbjudandet så står det:

Ansök redan idag 
    För att kunna ansöka måste du först vara kund hos oss. Du kan bli kund direkt på nätet eller på närmaste SEB-kontor. Ta med dig studentlegitimation eller kvitto på betald kåravgift.

Vad är en studentlegitimation specifikt? Jag studerar på komvux, har jag rätt till det här lånet eller får man endast den här studentlegitimationen om man studerar vid högskola?

• Svar på tråden Frågor om SEB-bankens studentlån. Hjälp snälla!
  • LFF
    Anonym (undrar) skrev 2013-05-07 11:19:21 följande:
    Vad jag förstår så gäller detta lånet inte för mig då eftersom jag studerar på komvux?

Det kan det väl visst göra eftersom du kan få ett Mecenat-kort. Men det enklaste är ju att prata med någon på SEB direkt och fråga så får du svar.
  • Anonym (undrar)
    LFF skrev 2013-05-07 11:22:24 följande:

Det kan det väl visst göra eftersom du kan få ett Mecenat-kort. Men det enklaste är ju att prata med någon på SEB direkt och fråga så får du svar.
    Ok ja jag tänkte ringa och fråga nu. Tack för svaren
  • MikNis
    Anonym (undrar) skrev 2013-05-07 11:10:23 följande:
    Hej jag har några frågor vad gäller SEBs studentlån och hoppas någon kan hjälpa mig.

Läs mer här: www.seb.se/pow/wcp/index.asp?ss=/pow/wcp/temp...

För att låna ska du

Vara minst 18 år. Ha SEB:s studenterbjudande. Vara fri från betalningsanmärkningar. Godkännas vid en kreditprövning.

Sedan om jag läser vidare om detta studenterbjudandet så står det:

Ansök redan idag 
    För att kunna ansöka måste du först vara kund hos oss. Du kan bli kund direkt på nätet eller på närmaste SEB-kontor. Ta med dig studentlegitimation eller kvitto på betald kåravgift.

Vad är en studentlegitimation specifikt? Jag studerar på komvux, har jag rätt till det här lånet eller får man endast den här studentlegitimationen om man studerar vid högskola?

prata med banken.

Du måste visa att du är studerande 

• Anonym (undrar)
    MikNis skrev 2013-05-07 11:27:10 följande:
    prata med banken.

Du måste visa att du är studerande 

Ja precis. Det ska jag göra. Hoppas jag får!
  • Anonym (undrar)

Jag ringde nu precis och fick svaret att det inte ska vara något problem Vad bra!

Svar på tråden Frågor om SEB-bankens studentlån. Hjälp snälla!