• Anonym (Jejje)

Säljare på Tvättex blev hotfull

En säljare på Tvättex ringde för nån vecka sen och ville att jag skulle prova deras tvättmedel helt gratis en månad och sen så skulle jag få bestämma om jag ville fortsätta eller ej.

Jag tackade först ja till erbjudandet, men min sambo var inte alls sugen på att byta ut tvättmedlet då han gillar de vi har nu och jag kände likadant, att jag faktiskt inte heller var så sugen på att prova, så jag skickade då ett mail till dom där berättade hur de låg till, allt gick bra och dom makulerade ordern och jag trodde de var frid och fröjd.

Men helt plötsligt så ringer denna säljare som först försökte få mig att prova deras grejer och frågade om de var nå problem med orden vi beställde.
    Jag berättade att vi hade ångrat oss och att vi ville ha kvar vårat egna tvättmedel, han började med att säga men ni får ju prova de gratis i en hel månad osv osv...men jag avböjde...igen...

Jag märkte snabbt att han blev skitsur över att vi ångrat oss och jag upplevde honom som riktigt hotfull...han skulle till varje pris veta varför vi hade ångrat oss, det gick t.o.m så långt att han minsann skulle ta och ringa till min sambo och fråga varför han inte ville prova/köpa deras tvättmedel?!?

Det slutade med att jag sa ett par välvalda ord och slängde på luren.
    Skickade ett sms och då jag berättade  vad som hade hänt + numret de hade ringt från och bad min sambo att inte svara om de ringde.

Så, är det några fler som upplevt något liknade med just detta företag?! eller har ni kanske t.o.m något positivt att säga om dom?

• Svar på tråden Säljare på Tvättex blev hotfull
  • Anonym (Jejje)
    Eleonor01 skrev 2013-05-07 20:19:33 följande:
    Ringde han från Malmö??
    Jag vet faktiskt inte Obestämd 
  • Anonym (Jejje)
    Eleonor01 skrev 2013-05-07 20:28:11 följande:
    Såg du inte numret han ringde ifrån?
    Jo det gjorde jag men det är svårt att se vars man ringer från då de är mobilnummer.
  • Anonym (*språkpolis*)
    Anonym (Jejje) skrev 2013-05-07 20:29:48 följande:
    Jo det gjorde jag men det är svårt att se vars man ringer från då de är mobilnummer.
    *var*
  • Toppen9

Har blivit uppringd av dem en gång. Lät som en äldre man och han blev sur och försökte pracka på mig det trots att jag sa nej direkt från början.

• maercs
    Toppen9 skrev 2013-05-07 20:42:38 följande:
    Har blivit uppringd av dem en gång. Lät som en äldre man och han blev sur och försökte pracka på mig det trots att jag sa nej direkt från början.
    Säljarnas "problem" är att dom får provision på varje ny kund. Han hade antagligen sålt dåligt ett tag och var hysterisk.

Tråkigt för er. 
    Jag är inte ytlig men det är viktigt att du ser bra ut
  • Toppen9

Har själv varit telefonförsäljare och vet att man inte kan övertala eller få kunder att köpa genom att vara otrevlig.

• Anonym (123)
    Toppen9 skrev 2013-05-07 20:48:03 följande:
    Har själv varit telefonförsäljare och vet att man inte kan övertala eller få kunder att köpa genom att vara otrevlig.

Beklagar till att du haft världens mest otacksamma jobb.
  • Toppen9

Inget att beklaga jag tog alla jobb jag kunde komma över för att få erfarenhet så mer attraktiva arbetsplatser skulle se mig och det fungerade

• Anonym (f)

Precis som Maercs säger så går säljare på provision, de flesta till 100%. Faller ett sälj för honom så får han ingen lön för tiden han la ner. Man kan lätt bli lite arg om en kund ringer och avbeställer, men det är ju självklart inte okej att bli hotfull. Men jag kan förstå varför han blev det. Inga sälj = ingen lön = inga pengar till hyra, mat, el, mobil osv. Det är sjukt stressigt att jobba med telesälj, många orkar inte mer än några månader. De flesta slutar redan efter första dagen eller veckan.

• Anonym (Kund)

Var bor du själv? Är nyfiken på vem det kunde vara. Har själv Tvättex och bara stött på trevliga säljare. Känner några på ett av kontoren och vet några som är lite knepiga.

• A82

Jag har tvättex och haft i flera år. Bara stött på trevlig och hjälpsam personal både över telefon och vid leverans. Om jag ändrat något. Tagit bort nånting då jag normalt har deras tvättmedel, sköljmedel,tvättförstärkare, skurmedel/allrent, tvålen och vad jag nu mer har, har det aldrig varit några problem.
    Tycker bara det är så skönt att få allt det leverarat och uppburet i alla trappor :)

• Crazy Baby

Oj vad tråkigt att du blev illa bemött! Jag har använt mig av Tvättex i flera år och de är alltid trevliga och villig att hjälpa till! Vet ej om de har flera kontor, men de som ringer till mig ringer från Uppsala!

• Anonym (Jejje)
    Anonym (*språkpolis*) skrev 2013-05-07 20:31:57 följande:
    *var*
    Stackars dig som inte har ett eget liv ;)
  • Anonym (avslöjar bluffbolag)
    Hahaha, till dig som har tvättex du är ju anmärkningsvärt lättlurad och korkad. Du betalar 1275 kr för 625 tvättar. Jag betalar 187 kr för 625 tvättar. Tvättex är ett bluffbolag som lurar osmarta och lättlurade människor som saknar kunskap om hur man beräknar pris. Betala 1275 för något som kostar 187 är ju ren idioti stackars människa.

www.flashback.org/t3138210

https://www.radron.se/tester/boende-...ulor-storpack/
  • lövet2
    Anonym (avslöjar bluffbolag) skrev 2020-04-16 19:31:50 följande:
    Hahaha, till dig som har tvättex du är ju anmärkningsvärt lättlurad och korkad. Du betalar 1275 kr för 625 tvättar. Jag betalar 187 kr för 625 tvättar. Tvättex är ett bluffbolag som lurar osmarta och lättlurade människor som saknar kunskap om hur man beräknar pris. Betala 1275 för något som kostar 187 är ju ren idioti stackars människa.

www.flashback.org/t3138210

www.radron.se/tester/boende-...ulor-storpack/
    Nja, nu tänker du lite enkelspårigt. Ja, det finns billigare tvättmedel. Det finns jättebilliga tvättmedel. Jag har testat flera sorter. En del luktar illa, vissa tvättar inte rent, vissa bleker färgen på kläderna. Tvättex är ett bra tvättmedel för det priset.

Sedan är det ju så, att om man inte bor i Stockholm, så kanske man inte ens kan få hemkörning på något annat tvättmedel. Jag, som har tvättat massor när alla barnen bodde hemma, har varit mycket nöjd med att få 17 kg tvättmedel levererat till dörren. Ett tillräckligt bra tvättmedel till ett hyfsat pris. Hur många tvättar det räcker till, beror också på vattnets pH-värde. Här räcker tvättmedlet till väldigt många tvättar.
Svar på tråden Säljare på Tvättex blev hotfull